Friday, November 4, 2011

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-ထိုင္း-စကၤာပူ ေလးႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္ေရး ခရီးစတင္ေျပးဆြဲေတာ့မည္


ဂစၧပသတင္း႒ာန
ႏို၀ဘၤာလ (၄)ရက္၊ ၂၀၁၁။ ရခိုင္စံေတာ္ခ်ိန္ ေန႔လည္(၃)နာရီ။

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-ထိုင္း-စကၤာပူ ေလးႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္ေရး ခရီးစတင္ေျပးဆြဲေတာ့မည္

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-ထိုင္း-စကၤာပူ ေလးႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းခရီးသည္မ်ားအတြက္ ခရီးတြင္က်ယ္သြားလာႏိုင္ရန္ႏွင့္ စီးပြားေရးမ်ား လြယ္ကူစြာ တိုးျမင့္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေရေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး သေဘာၤ မ်ားမၾကာမီ စတင္ေျပးဆြဲေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

အဆိုပါ ေလးႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းခရီမွာ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ စစ္တေကာင္းၿမ့ိဳႏွင့္ တာခ္နာဆိပ္ကမ္းမ်ားမွ ထြက္ခြာမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမ့ိဳႏွင့္ ရခိုင္ျပည္ စစ္ေတြၿမ့ိဳဆိပ္ကမ္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ စကၤာပူႏိုင္ငံဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ေလးႏိုင္ငံ တရား၀င္ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ (ပါ့စ္ပို႔)မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးအရ ေျခဆန္႔မည့္သေဘာၤခရီးေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္၌ စစ္ေတြ-ဘူးသီး ေတာင္၊ စစ္ေတြ-ေက်ာက္ေတာ္ႏွင့္ တျခားၿမ့ိဳတို႔အၾကား ေျပးဆြဲေနသည့္ သေဘာၤမွာ ခရီးသည္မ်ား လိုက္ပါစီးမႈနည္းပါးလာႏိုင္ေၾကာင္း ရခိုင္ျပည္မွ စီးပြားေရးသမားတဦးက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာသည္။

“ရခိုင္ျပည္အတြင္းရွိတဲ့ သေဘာၤအျမန္ႏႈန္းက ေႏွးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လူေတြစီးၿပီးသြားရတာ သန္႔ရွင္းမႈတို႔အျပင္ အဆင့္အတန္းမရွိဘူး၊ ေခတ္မမီဘူးဆိုပါေတာ့ဗ်ာ၊ လွ်င္ျမန္မႈမရွိေတာ့ အရာရာမွာ ေနာက္က်က်န္တာေပါ့၊ ေနာက္တခုက အခုေလးႏိုင္ငံသြားမဲ့ သေဘာၤ က်ေတာ့ ကုန္သည္စီးပြားေရးသမားမ်ားအတြက္ တြက္ေျခကိုက္ႏိုင္တယ္၊ ကုန္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြနဲ႔ ေျခဆန္႔ႏိုင္တယ္၊ ဆိုေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ အခုေျပးဆြဲေနတဲ့ သေဘာၤက ေစ်းႏႈန္းလည္းႀကီးတာေၾကာင့္ သုန္သြားႏိုင္ပါတယ္။”ဟု ဂစၧပသို႔ ေျပာသည္။

အဆိုပါ ေလးႏိုင္ငံအၾကား သေဘၤာေျပးဆြဲမည့္ အဓိက ရည္ရြယ္မွန္းခ်က္မွာ ကုန္တင္-ကုန္ပို႔ ေလးႏိုင္ငံကုန္ ကူးလူးဆက္ဆံေရး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံမွ ျမန္မာကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ေဆာင္ေနသည့္ စီးပြားေရးသမားတဦးက “ဒါေကာင္းမဲ့ အစီအစဥ္ပါ။ အခုက စက္ဘုတ္ေတြေတာင္မွ တာခ္နာဆိပ္ကမ္းသို႔ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ၀င္လို႔မရဘူး၊ နတ္ျမစ္ကက်ဥ္းတယ္၊ ဒီလိုအဆင့္ျမင့္ လုပ္လိုက္ေတာ့ ဆိပ္ကမ္းႀကီးေတြ တည္ေဆာက္လာရင္ လိုခ်င္တဲ့ကုန္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရးကို ခ်ဲ႕ၿပီးလုပ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္၊ ျပည္ပႏိုင္ငံက စီးပြားေရးသမားအတြက္လည္း ေကာင္းသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ပါ သိပ္ေကာင္းလာမွာပါ။”ဟု ဂစၧပသို႔ ရွင္းျပသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္ စကၤာပူဆိပ္ကမ္းတို႔မွ စစ္ေကာင္းၿမ့ိဳ ဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္ပို႔မည့္ကုန္အေလး တတန္စီကို အေမရိကန္ (၆၅) ေဒၚလာ ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ရန္ကုန္-စစ္တေကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္-တာခ္နာဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္ပို႔လာမည့္ ကုန္တတန္စီကို အေမရိကန္ (၂၅)ေဒၚလာ ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေစ်းႏႈန္းမွာ ေလွ်ာ့က်လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

မ်ားမၾကာမီ ေျပးဆြဲမည့္ အဆိုပါသေဘၤာလမ္းေၾကာင္းကို ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံမွ စီးပြားေရးသမားမ်ားက အထူးစိတ္၀င္စားေနၾကၿပီး ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ စီးပြားေရးအရ ကူးလူးဆက္ဆံမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ အထူးလိုအပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။

ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးအရကုန္ကူးလူးဆက္ဆံ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးမႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ သြားလာမည့္ သေဘၤာႀကီး (၃)စီးကိုအဆင္သင့္ လုပ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ တစီးလွ်င္ အနည္းဆံုး ကုန္တန္ခ်ိန္ (၁၅၀၀)ေက်ာ္အထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံသတင္းမ်ားကဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment