လူကိုဖတ္ျခင္း
လူ...
သူ ငါ မင္း ခင္ဗ်ား...
ပုခံုးႏွစ္ဘက္ၾကား ေခါင္းေပါက္သူမ်ား
အားလံုးဟာ လူ။
ဂူ ထဲမွာ လူ
တဲ ထဲမွာ လူ ၊တိုက္ ထဲမွာ လူ
ပန္းၿခံထဲ မွာ လူ
ေဘးမသန္းဘဲ ေအးခ်မ္းတဲ့
အေအးခန္းထဲ မွာ လူ။
ေရျပာကမ္းရိပ္ ဘီယာၿငိမ့္သူ
လိွဳင္းၾကားေလွေပၚ ေရမွာ ေပ်ာ္သူ
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး အီသီယိုးပီးယား က လူ
စစ္ေဘးဒဏ္ခံ လယ္ဘႏြန္ က လူ။
စစ္ တိုုက္ တာ လူ
ခ်စ္ ႀကိဳက္ တာ လူ
ၿပံဳးျပတာ လူ ဗံုးခ်တာ လူ
ဒုန္းပ်ံေဆာက္တာ လူ ဗံုးဆန္ေဖာက္တာ လူ။
တရားခ်င္းဆိုင္တဲ့ လူ
ဓါးခ်င္းၿပိဳင္တဲ့ လူ
အဇၥ်တၱ တြင္ ျဖဴစင္သူ
ရွစ္စပ္ က ဂ်င္ေျခလည္သူ။
နာဇီ အိုက္ခ္မန္း ဂ်ဴးေျခာက္သန္းကို သတ္တဲ့သူ
ဘာမထီ ေအာင္ဆန္း လြတ္လပ္ေရးပန္း သက္စြန့္လွမ္းသူ
အဇာတသတ္ ေဒ၀ဒတ္
အမွားဇာတ္ခင္းတဲ့ လူ
အာနႏၵာ သိဒ္ဓတၱ
တရားျမတ္ရတဲ့ လူ။
လူ့ထုပ္ပတၱိ ေကာင္းဆိုး ညွိယူ
လူ ပဓါန လူ့ဘ၀ ကို
လူမႈ ျပဌာန္း လူရဲ့လမ္းေၾကာင္း
သမိုင္းေကာင္းမွ အတၱ ပရ
မွ်တ ရည္သန္ လူ့့တရားမွန္နဲ့
လူသားဆန္စြာ ေနၾကရေအာင္။
ကဗ်ာ ေရးသူ ရဲရင့္ေ၀
၁၉၈၇ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ျမတ္ေလးမဂၢဇင္း
ဒီကဗ်ာေလးပို့ေပးဖူးလားမသိေပမယ္
လူေတြဟာ အခု ပစၥဳပန္ကာလမွာ ဆံုးျဖတ္ လွဳပ္ရွား လုပ္ကိုင္ေနသမွ်ေတြဟာ ေနာင္တခ်ိန္က်ေတာ့ သမိုင္းအျဖစ္ ျပန္ျမင္ေနရတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေတြေပပဲ။ ကိုေက်ာ္မင္းေရာ အဲဒီလိုျမင္တယ္မို့လား။ အဲဒီေတာ့ သမိုင္းဆိုတာ အမွားအမွန္ ကို ဆံုးျဖတ္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အျဖစ္အပ်က္အမွန္တရားကိုေဖၚျပေပး
ဒါေပမယ့္ အစ္မတို့ႏိုင္ငံမွာက အစ္မ မီတဲ့ မွတ္မိတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃ ႏွစ္က စ လို့ အခုထိ သမိုင္းကို အေမွာင္ခ်ထားၾကတယ္။ သမိုင္းကို အေရာင္ဆုိးထားၾကတယ္။ သမိုင္းကို တန္ဖိုးမဲ့ေအာင္ လူငယ္ေတြ သမိုင္းကို စိတ္မ၀င္စားေအာင္ အတုအေယာင္ အေပၚယံ ရွပ္ရွပ္ ေလးေတြသာ သိေစတယ္။ ဒီေန့ သင္ေနတဲ့ သမိုင္းကို အလယ္တန္းပညာေရးကစလို့ ဖတ္ၾကည့္ရင္ သမိုင္းကုိ ၀တ္ေက် တန္းေက်ဘဲဖတ္ခိုင္းတယ္ဆိုတာျမင္ ရမယ္။
သမိုင္း ကို ဖတ္ရံုဘဲ ဖတ္ခိုင္းတာေနာ။ စိတ္၀င္တစားနဲ့ သေဘာေပါက္ေအာင္သင္မေပးပါဘူး။ ဒါဟာ ပညာေရးဌာနရဲ့ လုပ္ႀကံခ်က္ျဖစ္သလို ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြရဲ့အားနည္းခ်က္
ကိုယ့္တိုင္းျပည္သမိုင္း ကိုယ္မသိတဲ့သူဟာ ကိုယ့္မိသားစုအေၾကာင္း ကို္ယ္မွီခိုရပ္တည္ေနတဲ့ ကိုယ့္အိ္မ္ တန္ဖိုး မသိဘဲ။ တျခားမိသားစု တျခားအိမ္ေတြကို အထင္ႀကီး တပ္မက္တဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာၿပီး ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ့္အိမ္ေကာင္းက်ဳိးမႀကိဳးစား
ျပန္ေတြးမိရင္ အစ္မ ငယ္ငယ္တုန္းက သမိုင္းဘာသာရပ္ကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ဘုရင္တစ္ပါးထဲကို ပဲ ဘြဲ့ေတြ အမည္နာမေတြ ၂ မ်ဳိး ၃ မ်ဳိးမွတ္ရတာကို စိတ္ိရႈပ္လို့ပါ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွ သမိုင္းစာအုပ္ဆိုပါေတာ့ေလ။ ဆရာညိဳျမ ရဲ့ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္ လို ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ့ ေတာင္သမန္ေရႊအင္းလို ထား၀ယ္ေမာင္သန္းေဆြရဲ့ေရွ့ေတာ္
လူ...
သူ ငါ မင္း ခင္ဗ်ား...
ပုခံုးႏွစ္ဘက္ၾကား ေခါင္းေပါက္သူမ်ား
အားလံုးဟာ လူ။
ဂူ ထဲမွာ လူ
တဲ ထဲမွာ လူ ၊တိုက္ ထဲမွာ လူ
ပန္းၿခံထဲ မွာ လူ
ေဘးမသန္းဘဲ ေအးခ်မ္းတဲ့
အေအးခန္းထဲ မွာ လူ။
ေရျပာကမ္းရိပ္ ဘီယာၿငိမ့္သူ
လိွဳင္းၾကားေလွေပၚ ေရမွာ ေပ်ာ္သူ
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး အီသီယိုးပီးယား က လူ
စစ္ေဘးဒဏ္ခံ လယ္ဘႏြန္ က လူ။
စစ္ တိုုက္ တာ လူ
ခ်စ္ ႀကိဳက္ တာ လူ
ၿပံဳးျပတာ လူ ဗံုးခ်တာ လူ
ဒုန္းပ်ံေဆာက္တာ လူ ဗံုးဆန္ေဖာက္တာ လူ။
တရားခ်င္းဆိုင္တဲ့ လူ
ဓါးခ်င္းၿပိဳင္တဲ့ လူ
အဇၥ်တၱ တြင္ ျဖဴစင္သူ
ရွစ္စပ္ က ဂ်င္ေျခလည္သူ။
နာဇီ အိုက္ခ္မန္း ဂ်ဴးေျခာက္သန္းကို သတ္တဲ့သူ
ဘာမထီ ေအာင္ဆန္း လြတ္လပ္ေရးပန္း သက္စြန့္လွမ္းသူ
အဇာတသတ္ ေဒ၀ဒတ္
အမွားဇာတ္ခင္းတဲ့ လူ
အာနႏၵာ သိဒ္ဓတၱ
တရားျမတ္ရတဲ့ လူ။
လူ့ထုပ္ပတၱိ ေကာင္းဆိုး ညွိယူ
လူ ပဓါန လူ့ဘ၀ ကို
လူမႈ ျပဌာန္း လူရဲ့လမ္းေၾကာင္း
သမိုင္းေကာင္းမွ အတၱ ပရ
မွ်တ ရည္သန္ လူ့့တရားမွန္နဲ့
လူသားဆန္စြာ ေနၾကရေအာင္။
ကဗ်ာ ေရးသူ ရဲရင့္ေ၀
၁၉၈၇ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ျမတ္ေလးမဂၢဇင္း
ဒီကဗ်ာေလးပို့ေပးဖူးလားမသိေပမယ္
လူေတြဟာ အခု ပစၥဳပန္ကာလမွာ ဆံုးျဖတ္ လွဳပ္ရွား လုပ္ကိုင္ေနသမွ်ေတြဟာ ေနာင္တခ်ိန္က်ေတာ့ သမိုင္းအျဖစ္ ျပန္ျမင္ေနရတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေတြေပပဲ။ ကိုေက်ာ္မင္းေရာ အဲဒီလိုျမင္တယ္မို့လား။ အဲဒီေတာ့ သမိုင္းဆိုတာ အမွားအမွန္ ကို ဆံုးျဖတ္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အျဖစ္အပ်က္အမွန္တရားကိုေဖၚျပေပး
ဒါေပမယ့္ အစ္မတို့ႏိုင္ငံမွာက အစ္မ မီတဲ့ မွတ္မိတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃ ႏွစ္က စ လို့ အခုထိ သမိုင္းကို အေမွာင္ခ်ထားၾကတယ္။ သမိုင္းကို အေရာင္ဆုိးထားၾကတယ္။ သမိုင္းကို တန္ဖိုးမဲ့ေအာင္ လူငယ္ေတြ သမိုင္းကို စိတ္မ၀င္စားေအာင္ အတုအေယာင္ အေပၚယံ ရွပ္ရွပ္ ေလးေတြသာ သိေစတယ္။ ဒီေန့ သင္ေနတဲ့ သမိုင္းကို အလယ္တန္းပညာေရးကစလို့ ဖတ္ၾကည့္ရင္ သမိုင္းကုိ ၀တ္ေက် တန္းေက်ဘဲဖတ္ခိုင္းတယ္ဆိုတာျမင္ ရမယ္။
သမိုင္း ကို ဖတ္ရံုဘဲ ဖတ္ခိုင္းတာေနာ။ စိတ္၀င္တစားနဲ့ သေဘာေပါက္ေအာင္သင္မေပးပါဘူး။ ဒါဟာ ပညာေရးဌာနရဲ့ လုပ္ႀကံခ်က္ျဖစ္သလို ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြရဲ့အားနည္းခ်က္
ကိုယ့္တိုင္းျပည္သမိုင္း ကိုယ္မသိတဲ့သူဟာ ကိုယ့္မိသားစုအေၾကာင္း ကို္ယ္မွီခိုရပ္တည္ေနတဲ့ ကိုယ့္အိ္မ္ တန္ဖိုး မသိဘဲ။ တျခားမိသားစု တျခားအိမ္ေတြကို အထင္ႀကီး တပ္မက္တဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာၿပီး ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ့္အိမ္ေကာင္းက်ဳိးမႀကိဳးစား
ျပန္ေတြးမိရင္ အစ္မ ငယ္ငယ္တုန္းက သမိုင္းဘာသာရပ္ကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ဘုရင္တစ္ပါးထဲကို ပဲ ဘြဲ့ေတြ အမည္နာမေတြ ၂ မ်ဳိး ၃ မ်ဳိးမွတ္ရတာကို စိတ္ိရႈပ္လို့ပါ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွ သမိုင္းစာအုပ္ဆိုပါေတာ့ေလ။ ဆရာညိဳျမ ရဲ့ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္ လို ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ့ ေတာင္သမန္ေရႊအင္းလို ထား၀ယ္ေမာင္သန္းေဆြရဲ့ေရွ့ေတာ္
သူေတြမ်ားလာရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ဟာ အမည္ခံသက္သက္နဲ့ဘဲရပ္တည္ရတဲ့အေျ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေျပာဖူးတယ္။“ သူမ်ားအမွီအခိုနဲ့ ရပ္တည္တဲ့ ႏိုင္ငံဟာ  တကယ္လြတ္လပ္တဲ့ႏုိင္ငံ မျဖစ္ႏို္င္ဘူး။“ ဆိုတဲ့စကားပါ။
အားလံုးညီညီညြတ္ညြတ္နဲ့ တိုင္းျပည္ကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ႏိုင္ၿပီး ကမၻာ့အလယ္မွာ ျမန္မာ ပါလို့ ျပန္ၿပီး ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္အျမန္ဆံုး
တာျဖစ္မွာပဲလို့ ေတြးမိတတ္ျပန္ေရာ။ တခ်ဳိ့က အစ္မနဲ့စကားေျပာတဲ့အခါ အစ္မ ဒီလိုစာေတြပို့ေနတာ ဒီလိုစကားေတြေျပာေန
တာ ကြ်န္ေတာ္သာMI ဆိုရင္အဖမ္းခံရမွာမေၾကာက္ဖူးလား
ဒီေတာ့  ဆက္ေရးခ်င္တာက အခု အစ္မတို့ေတြ့ႀကံဳေနရတဲ့ အေျခအေနနဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ  ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ တို့ေနာက္မွာ ႀကီးျပင္းရပ္တည္ၾကမယ့္လူေတြအတြ
ဒါေၾကာင့္လည္းအတတ္ႏို္င္ဆံုးေကာ
ဒါေပမယ့္လူေတြဟာ ေန့စဥ္ ေန ေန ၾကတဲ့ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္တိုင္ေသျခင္းတရားဆိုတာရွိ
  ေသျခင္းတရားဆိုတာ ငါနဲ့ေ၀းေနေသးတယ္လို့ ခံယူထားၾကတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ငါ့  ဘ၀မွာ ငါ လိုခ်င္တာ ငါျဖစ္ခ်င္တာ ငါ လုပ္ခ်င္တာ ေတြမ်ားလာတဲ့အခါ  သူတပါးအတြက္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေတြထားဖို့ေမ့
လူတခ်ဳိ့ဟာေလ  ပညာကိုမသင္ရလို့ ၀မ္းနည္းရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။ ဒီလိုလူေတြက ပညာရဲ့  အစြမ္း ပညာရဲ့ တန္ဖိုးကို နားမလည္လို့ မႏွေျမာတတ္ေပမယ့္ ပညာရဲ့ တန္ဖိုးကို  သိပါရဲ့နဲ့ ပညာမသင္ႏုိင္တဲ့လူေတြ က်ေတာ့ပညာမသင္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ၀မ္းနည္းတသ  ျဖစ္ေနၾကရတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလ  ( ဒယ္အိုးဆရာေတာ္) ေဟာတဲ့တရားထဲမွာ  ပညာသင္တာဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ ပညာသင္တယ္  ဆိုတာ အေၾကာင္းအက်ဳိး အေကာင္း အဆိုးကို သိေအာင္လို့တဲ့။ ဒီေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ  အေၾကာင္းအက်ဳိး အေကာင္း အဆိုးကို ခြဲျခားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ပညာတတ္ေတြ  ဂရုဏာစိတ္ထားနဲ့ လူ့ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္ေစဖို့ ေမွ်ာ္လင့္မိတယ္။  ကိုေက်ာ္မင္းျပန္ေျပာခ်င္တာရွိ
ခင္မင္စြာျဖင့္
အစ္မ ၾကည္ၾကည္လြင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ့
 ၁၅.၈.၂၀၁၁
 
 
 
No comments:
Post a Comment