Tuesday, August 9, 2011

ေတာ္တဲ့မွန္ကန္ေသာ ေဆးတလက္ျဖစ္ေရး

ေတာ္တဲ့မွန္ကန္ေသာ ေဆးတလက္ျဖစ္ေရး
 
ခုတေလာ ေအာင္လုိင္း ဂရု တစ္ခု ႏွစ္ခုမွာ လူမ်ိဳးေရး (တုိင္းရင္းသားေရး) ပတ္သက္လုိ႔ ေဆြးေႏြးေနၾကတာေတြ႔ ရပါသည္။ ေအာင္လုိင္းျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အမည္ဝွက္ႏွင့္ေဆြးေႏြးသူမ်ားလဲပါပါသည္။ ေဆြးေႏြးရင္း အဆဲေတြ လည္းပါလာပါသည္။ ပညာရွင္အဆင့္၊ ကြ်မ္းက်င္သူအဆင့္ေဆြးေႏြးမွဳ မဟုတ္ေသာ္လည္း ျပည္သူထဲ ကျပည့္သူ တုိ႔ အသံေတြ၊  သေဘာထားေတြလုိ႔ ေျပာ၍ရႏိုင္ပါသည္။ ဒီေဆြးေႏြးမွဳသည္ လူမ်ိဳးေရးႏွင့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ထင္ဟပ္မွဳ ကုိ အေျခခံျခင္းျဖစ္သည္။ တဆက္တည္းတြင္ ဆရာထင္လင္း ေရးသည့္ စာေမာ္ကြန္း မဂဇင္း ပါ “မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဟူသည္” ေဆာင္းပါးကုိ တေယာက္္ကတင္ေပးလာ၍ ဖတ္လုိက္ရသည္။ သည္ေနာက္ က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါး ေရးဖုိ႔စိတ္ကူးမိလာသည္။  
(ျပႆနာကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ ျမင္သိပါမွ ျပႆနာ၏ဇစ္ျမစ္ကုိသိကာ ကုစားရလြယ္ မည္ျဖစ္၍ ဤတင္ျပခ်က္အေပၚ က်ေနာ္၏ အရင္းခံေစတနာအားနားလည္ၾကမည္ဟု ယူဆပါသည္)
 
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပန္းမွဳကာလ ကတည္းက ယေန႔ေခတ္အထိ ေရးထားသည့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး လုံ႔ေဆာ္သည့္ေဆာင္းပါးမ်ား ေထာင္ႏွင့္ခ်ီရွိမည္ထင္ပါသည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္ စုစည္းမွဳ၏အားျဖစ္သည္။ ထုိ စုစည္းမွဳအားျဖင့္သာ ကုိလုိနီတုိင္းတပါးအုပ္ခ်ဳပ္ကြ်န္ျပဳမွဳကုိ တြန္းလွန္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကုိလုိနီေခတ္ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ ကုိလုိနီဆန္႔က်င္ေရး ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကျမင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွင္သန္ ေရး လုံ႔ေဆာ္သည့္ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရး ေခတ္လြန္ကာလ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ားကမူ၊  မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ ရင့္သန္ခုိင္မာမွဳမရွိပါက၊ တုိင္းတပါးကုိလုိနီလက္ေအာက္သုိ႔ တဖန္ျပန္ လည္က်ေရာက္သြားႏိုင္သည္၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာ၊ စာေပယဥ္ေက်းမွဳ ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္ဟူေသာ ေတြး ျမင္ ယူဆမွဳျဖင့္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ခုိင္မာေရး လုံေဆာ္သည့္ေဆာင္းပါမ်ားကုိေရးၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟုနားလည္ရသည္။ ထုိပုဂိဳလ္မ်ား၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ ေစတနာကုိလည္း ေလးစားတန္ဖုိးထားပါသည္။
 
လြတ္လပ္ေရးလြန္ ကာလ မ်ိဳးခ်စ္ပုဂိဳလ္မ်ားသည္၊ အျပင္ပန္းကရုိက္ခတ္လာမည့္ေဘးကုိ ေတြးေတာကာ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ရွင္သန္ဖုိ႔ ႏိုးေဆာ္ေနၾကေသာ္လည္း၊ အတြင္းပုိင္းက ျပႆနာႏွင့္ တန္ျပန္ရုိက္ခတ္မွဳမ်ားကုိ သတိျပဳမိပုံမရ ဟု ျမင္ပါသည္။ စာေရးဆရာ အမ်ားစုသည္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္သာ ေနထုိင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ လူမ်ိဳးစု ျပည္နယ္ေဒသမ်ားတြင္ရွိသည့္ နက္ရွိဳင္းသည့္ျပႆနာမ်ား၊ ခံစားခ်က္မ်ားကုိအမ်ားအားျဖင့္ သိဟန္မတူၾကပါ။ သိရွိသူ အခ်ိဳ႕ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း၊ လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖၚ ေျပာဆုိခြင့္မရွိျခင္းေၾကာင့္၊ တစ္ ပါတီ အာဏာရွင္မ်ား၏ အလုိက်လုိက္ေလ်ာေရးသား ေနရျခင္းေၾကာင့္၊ သိလွ်က္ႏွင့္ မေဖၚဝ့ံျခင္းလည္းျဖစ္ ႏိုင္သည္။ တခ်ိဳ႕က သိလွ်က္ႏွင့္ မဟာစိတ္ျဖင့္ တမင္ ေရးသားေျပာဆုိေနပုံရသည္။
 
ပထမအခ်က္အေနႏွင့္ ကုိလုိနီ ဆန္႔က်င္ေရးေခတ္က ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္၊ ယခု ေခတ္ကာလႏွင့္ သဟဇာတ မျဖစ္ေတာ့ ဆုိသည္ကုိ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိေရး လုံ႔ေဆာ္ေရးသားေနသူ စာေရးဆရာမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား သတိမူ သင့္ပါသည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနႏွင့္ လူမ်ိဳး တမ်ိဳး တမ်ိဳးအား အထင္ေသးသည့္၊ နိမ့္ခ်သည့္ သေဘာပါေသာ အေျပာအဆုိ အေရးအသားမ်ားအားလည္း သတိထားသင့္ၾကပါသည္။  
 
ဆရာထင္လင္း၏  ေဖၚျပပါ ေဆာင္းပါးေရးသည့္ ကာလေလာက္တြင္ မႏၱေလးတကၠသုိလ္မွ သွ်မ္းေက်ာင္းသား တစ္စု (သွ်မ္းမဟုတ္သူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္လဲပါသည္)သည္ သွ်မ္းျပည္အေရွ႕ပုိင္းေက်းရြာမ်ား၌ သွ်မ္းစာ ေပ အ သုံး လုံး သြားသင္ေပးၾကရာ အဖမ္းခံလုိက္ၾကရသည္္။ အေၾကာင္းျပခ်က္က သူပုန္မ်ားႏွင့္ဆက္သြယ္ သည္ဟူ၍ျဖစ္၏။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ တနာရီခန္႔ကားစီးသြားရသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ရြာမ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ သူပုန္ ရွိသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ေတာင္ႀကီးတကၠသုိလ္မွ အေနာက္ေတာင္ဘက္ တနာရီခန္႔ ကားစီးပါက ပီအဲန္အုိ ( ဥကၠဌ ဖရာ့ ေအာင္ခမ္းထီ)၏ ဌာနခ်ဳပ္ ေက်ာက္တလုံးရြာကုိေရာက္ပါသည္။ ဆုိလုိသည္က ျပည္နယ္မ်ား၏ ၿမိဳ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ ရြာမ်ားတြင္ သူပုန္ရွိေနသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ကုိ သူပုန္မ်ားႏွင့္ဆက္သြယ္သည္ဟု ေျပာ ျခင္းကအေၾကာင္းျပခ်က္သာျဖစ္သည္။ ဒီေတာ့ ဒီလုိအဖမ္းခံရသည့္လူငယ္မ်ားတြင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ထုတ္ေဖၚ ျခင္းမျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း သွ်မ္္းျပည္သည္ ဒုိ႔ျပည္၊ သွ်မ္းစာသည္ ဒုိ႔စာ၊ ဒုိ႔ျပည္ ကုိခ်စ္ပါ၊ ဒုိ႔စာကုိေလးစားပါ၊ ဒုိ႔စကားကုိ ျမတ္ႏိုးပါဆုိသည့္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္က ကိန္းေအာင္ေနမည္သာ။  လူမ်ိဳးစုျပည္နယ္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳးစု စာေပ မ်ားသင္ၾကားခြင့္ကုိကန္႔သတ္ ပိတ္ပင္ထားျခင္းသည္၊ လူမ်ိဳးစု စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား တိမ္ေကာ သြား ေစရန္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု လူမ်ိဳးစုတုိ႔ဘက္ကေတြးျမင္ခံစားေနၾကသည္။
 
၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ထင္ပါသည္၊ ေအဘီအက္ဒီအက္ဖ္ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း( ယခု ဒီဗီဘီ) မွ ဦးေဆာင္၍ ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေခြ(ေနဝန္းနီနီ) ပထမဆုံးထုတ္ေဝသည္။ ထုိေခြကုိ လူမ်ိဳးစုေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးက ဝယ္ယူအားေပးသည္။ ေခြထုတ္ၿပီး ေနာက္တရက္ မာနယ္ပေလာရွိ ပီအဲန္အုိ ရုံးသုိ႔ က်ေနာ္ သြားလည္သည္။ က်ေနာ့အား ရင္းႏွီးသည့္ပအုိဝ္ လူငယ္ႏွစ္ဦးက၊ ေနဝန္းနီနီ ေခြကုိ အေစာကမသိလုိ႔ ဝယ္အားေပးမိတာ၊ ဒီလုိမွန္းေစာေစာကသိလုိ႔ေတာ့ မဝယ္ပါဘူးဗ်ာတဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့… အဲထဲမွာ… သပိတ္ သပိတ္….ေမွာက္…ေမွာက္.. မီးဒုတ္မီးဒုတ္….ရွဳိ႕ရွိဳ႕၊ သခင္မ်ိဳးေဟ့… ဒုိ႔ဗမာ ဆုိတာပါတယ္။ ဗမာက သခင္မ်ိဳး ဆုိရင္၊ က်ုဳပ္တုိ႔ လူမ်ိဳးစုေတြက ကြ်န္လားဗ်..တဲ့။ က်ေနာ္က အဲသလုိေတာ့ မဟုတ္ပါ ဘူး…ဘာညာေပါ့ဗ်ာ.. ေျပာၾကမွေတာ့ရွင္းျပရပါေတာ့သည္။… ဗမာမ်ိဳးေဟ့ဆုိတာ… ဗမာႏိုင္ငံထဲမွာေနတဲ့ လူမ်ိဳးစုအားလုံးကုိ ဆုိလုိတဲ့သေဘာျဖစ္မွာပါလုိ႔.. ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကရင္၊ ရခုိင္၊ ဗမာ အားလုံးကုိ ဗမာလုိ႔ၿခံဳ ေခၚတာျဖစ္မွာပါ၊ ဗမာလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးတည္းကုိ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး…စသည္ျဖင့္ရွင္းျပသည္။  ထုိမိတ္ေဆြ ပအုိဝ္လူငယ္အစုက  ဒါကုိလက္မခံေပ။ သူတုိ႔တင္မဟုတ္ အျခားတုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားကလည္း လက္မခံ ၾကေပ။
 
(အမွန္အားျဖင့္ ကုိခင္ေမာင္ဝင္းအား ထုိသီခ်င္း မထြက္ခင္ အဆုိပါစာသားကုိမထည့္ရန္ က်ေနာ္ေျပာဖူးသည္။ သူက ဒါ အရင္တုန္းက ႏိုင္ငံေရးျဖင့္ေထာင္က်ေနေသာပုဂိဳလ္တုိ႔ ေထာင္ထဲမွာ စပ္ဆုိထားသည္၍၊ ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္ခြင့္မရ၍၊ သူတုိ႔အားဂုဏ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ သူတုိ႔သီခ်င္းကုိထုတ္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတုိ႔စာသားကုိ ျဖဳတ္၍မသင့္ ေသာေၾကာင့္ဟုဆုိကာ ထည့္ခ်လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။)
 
ဗမာကုိလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေနႏွင့္သာ ၎တုိ႔နားလည္လက္ခံၾကသည္။
 
ဗမာလူမ်ိဳး( ပညာရွင္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား) မ်ားအၾကားတြင္ ဗမာႏိုင္ငံလား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလား။ ဗမာဆုိတာ လူမ်ိဳးစုအားလုံးပါသည့္ အေခၚလား၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆုိတာက လူမ်ိဳးစုအားလုံးကုိၿခဳံေခၚသည့္အေခၚလားဆုိသည့့္ အသုံးအႏွဳံးက ရွင္းရွင္းလင္းလင္းမရွိ၊ ဝိဝါဒကြဲေနၾကသည္။ လုံးေထြးသုံးႏွဳန္းသည္။  ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤကိစၥကို က်ေနာ္ ဒီေနရာတြင္ အထူး မေျပာလုိေပ။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္ သတိျပဳမိသည့္ အခ်က္ တခ်က္ကုိတင္ျပလုိသည္ မွာ-
 
၁၉၄၇ ခုႏွစ္အေျခခံဥပေဒ အဆုိအရ …ႏိုင္ငံအား ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဟုေခၚၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း တြင္ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္း၊…. စေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေနထုိင္ၾကသည္ဟူ၍ ဆုိထားသည္ျဖစ္ၿပီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထုိအတုိင္းသင္ၾကားလာသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူႀကီးလူငယ္ အေတာ္မ်ား မ်ားက  ဗမာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး ဟုနားလည္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ားအား ျဖင့္ လက္ဝဲအယူအဆကိုုင္စြဲသူမ်ား ဗမာဆုိတာ ႏိုင္ငံေတာ္ကုိ ေခၚၿပီး ျမန္မာဆုိတာက ႏိုင္ငံေတာ္ အတြင္းေန ထုိင္သည့္တုိင္းရင္းသား (အမ်ားနားလည္ေနသည့္ ဗမာလူမ်ိဳး) တစ္မ်ိဳးဟု လက္ခံထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ေရးသား ေျပာဆုိရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေရာေႏွာသုံးစြဲသည္။ ဤသည္က က်ေနာ္ သတိျပဳမိသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။
 
အမ်ားအားျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသ လူမ်ိဳးစုမ်ားက၊ ဗမာႏုိင္ငံဆုိသည္ကုိလည္း သေဘာမက်သလုိ၊  ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆုိသည့္ အေခၚကုိလည္း ဘဝင္က်ပုံမေပၚေပ။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ျမန္မာလဲဗမာ၊ ဗမာလဲ ဗမာပါဘဲ၊ အတူတူပါဘဲလုိ႔ ဆုိသည္။ (ဦးေအးသာေအာင္၏ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ေဆာင္းပါး တြင္လည္း ဗမာႏွင့္ျမန္မာ အတူတူ ပင္ဆုိသည့္သေဘာမ်ိဳးေရးထားသည္။) ဤသုိ႔လက္မခံလုိ႔ လူမ်ိဳးစုမ်ားကုိ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ အမ်ိုဳးသားေရးဝါဒီ မ်ားဟုဆုိ၍မရေပ။  လူမ်ိဳးစုမ်ား (အားလုံးေတာ့မဟုတ္) က ဗမာ(အားလုံးကုိမဟုတ္)မ်ားကုိ မဟာဝါဒီမ်ားလုိ႔ဆုိ ၾကသည္။ ၎တုိ႔အျမင္အား မွားသည္ဟူ၍ ေျပာလုိ႔ေတာ့မရေပ။ စစ္အုပ္စုက  လူမ်ိဳးစုနယ္ေျမမ်ားတြင္ ငါေျပာ တာ… နာခံရင္နာခံ…. နာမခံရင္အျပတ္ရွင္းပစ္မယ္… ဆုိသည့္သေဘာႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္းၾကာရွည္စြာ လူမ်ိဳးစုမ်ားအား စစ္ဆင္ႏြဲေနစဥ္၊ စစ္အုပ္စုဝင္မဟုတ္သည့္ ဗမာႏိုင္ငံေရးသမား အခ်ိဳ႕ႏွင့္ဗမာစာေရးဆရာအခ်ိဳ႕တုိ႔က Burmanization ဗမာမွဳျပဳေရးဘက္ကုိ အေလးေပးေသာ၊ သိသိသာသာ မဟုတ္ေသာ္လည္းအထက္စည္းဆန္ ေသာ၊ မဟာဆန္ေသာအေရးအသား၊ အေျပာအဆုိမ်ား ေရးသားေျပာဆုိေနသည္ကုိ မၾကာခဏေတြ႔ရဖတ္ရ သည္။ ထုိထုိေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားက မဟာလူမ်ိဳးႀကီး ဆန္သည္ ဆုိသည့္အျမင္ကုိ အားျဖည့္ေပးေနသလုိျဖစ္ သည္။
 
လူမ်ိဳးစု နယ္ေျမေတြက မတုိးတက္ေသးဘူး၊ မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ ဗမာေတြက လူမ်ိဳးစုေတြကို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္ ဟူသည့္ အေရးအသားကုိဖတ္ရဖူးသည္။ တစ္ခါကလည္း ဝုိင္းထုိင္စကားေျပာၾကရင္း ဗမာမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ထုိအေျပာမ်ိဳးေျပာလာသည္။ အမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ေစတနာျဖင့္ေျပာသည့္အေျပာ ဟု က်ေနာ္ မွတ္ယူလုိက္ေပမဲ့ သွ်မ္းသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ဗမာက လုပ္ေပးစရာမလုိပါဘူး၊ ငါတုိ႔မွာ ပညာ တတ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ လူငယ္အင္အားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ လုပ္ခြင့္ရဖုိ႔သာလုိတယ္။ ငါတုိ႔လည္း လုပ္တတ္ပါတယ္ဟု အထင္ေသး မခံလုိသည့္ သေဘာႏွင့္ျပန္တုန္႔ျပန္ခဲ့ဖူးသည္။
 
အဂၤလိပ္ ကုိလုိနီ ဆန္႔က်င္ေရးကာလတြင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လုံ႔ေဆာ္ခဲ့ၾကသည့္ ေႀကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္ တမ်ိဳးသား လုံး ဆုိင္ရာၿခံဳငုံေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ဟုဆုိႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ထုိကာလက ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား၊ မဆလေခတ္၏ မွားယြင္းသည့္ တံခါးပိတ္ အမ်ိဳးသားေရးလုံ႔ေဆာ္မွဳမ်ားသည္၊ ယခုကာလအဖုိ႔ တမ်ိဳးသားခ်င္းစီ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ အ တြက္ ေရွ႕ေျပးလမ္းျပမ်ားျဖစ္လာေနသည္ဆုိလွ်င္ က်ေနာ္၏ ေတြးေတာမွဳမ်ားခြ်တ္ေခ်ာ္ေနသည္ ဟု အျပစ္တင္ ေကာင္းတင္ၾကေပမည္။ အမွန္အားျဖင့္ေတာ့ အေလးအနက္ သတိျပဳသင့္သည့္အရာ ဟုက်ေနာ္ျမင္၍တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ အနည္းငယ္ ပုိရွင္းေအာင္ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ မဆလေခတ္တြင္ အႏွစ္မဲ့ေသာ တုိင္းရင္းသားစည္းလုံး ညီညြတ္ေရးလုံးေဆာ္မွဳျဖင့္ Burmanization ဗမာမွဳျပဳေရး လြမ္းမုိးမွဳခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ စစ္အုပ္စုကလည္း ယခုထိ ဆက္လုပ္ေနေၾကာင္း၊ လူမ်ိဳးစုမ်ားက ပုိမုိေတြ႔ျမင္ခံစားလာၾကသည္။ (လက္နက္ကုိင္ႏွင့္ အေဝးေရာက္ လူမ်ိဳးစု အဖြဲ႔အစည္း မ်ား၏ အစီရင္ခံမ်ားတြင္ ဤအခ်က္မ်ား ျမင္သာသည္)
 
လြန္ခဲ့သည္ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ကမွ စ၍ ျပည္ပေရာက္ မြန္အမ်ိဳးသားမ်ားက ႏွစ္ ဘယ္ႏွစ္ရာေျမွာက္ မြန္ ႏို္င္ငံ ေတာ္ က်ဆုံးသည့္အခန္းအနားဆုိၿပီးက်င္းပလာသလုိ ရခုိင္အမ်ိဳးသားမ်ားကလည္း ထုိနည္းတူ က်င္းပလာ သည္။ ယခုႏွစ္အေစာပုိင္းကလည္း အေမရိႏိုင္ငံ ယူအဲန္ရုံးေရွ႕တြင္အထင္ကရ ရခုိင္ပညာရွင္တစ္ဦး ဦးေဆာင္ လွ်က္၊ ရခုိင္မ်ိဳးခ်စ္မ်ား Free Arakan ဟူေသာ ဘဲန္နာ နဖးစီးစာတန္းကုိကုိင္ေဆာင္ကာ ရခုိင္ႏိုင္ငံေတာ္ က်ဆုံး ခဲ့ရသည့္ အထိန္းအမွတ္ဆႏၵျပပြဲက်င္းခဲ့ပသည္။  ဤသည္ကား ၎တုိ႔၏ ညိွဳးငယ္စြာကိန္းေအာင္းလွ်က္ရွိေသာ အမ်ိဳးသား ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ေပ်ာက္ ကြယ္သြားျခင္းမရွိေၾကာင္းကုိ ေဖၚျပျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ကား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကုိ ႏိွဳးေဆာ္သည္လည္းျဖစ္သည္။
 
ဗမာအခ်ိဳ႕က လူမ်ိဳးစု အမ်ိဳးသားမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသူမ်ားကုိ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီသမားမ်ားဟု ဆုိၾက သည္။ က်ေနာ့ အျမင္အရ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးစိတ္ေရာ၊  လူနည္းစုအမ်ိဳးသားေရးဝါဒီစိတ္ ဟူသည္ေကာ တဖက္ သတ္ အမ်ိဳးသားေရးမ်ိဳးခ်စ္ဝါဒီမ်ားသာျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ခုစလုံးက်ဥ္း ေျမာင္းတာသာျဖစ္သည္ဟုျမင္သည္။ ဤ ႏွစ္ ဘက္ က်ဥ္းေျမာင္းမွဳမ်ားရွိေနသမွ် လူမ်ိဳးမ်ားျဖင့္ စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းထားေသာ မိမိတုိ႔ႏိုင္ငံတြင္ မည္သည့္အခါမွ စည္းလုံးညီညြတ္မွဳကုိရႏိုင္မည္မဟုတ္သလုိ၊ လြယ္လင့္တကူ တုိေတာင္းသည့္ကာလအတြင္း၊ လြတ္လပ္သည့္ ႏိုင္ငံငယ္မ်ားေပၚလာမည္လည္းမဟုတ္ဘဲ၊ ဖရုိဖရဲ မြဲေတမွဳမ်ား၊ အက်င့္ပ်က္မွဳမ်ားျဖင့္ျပည့္နက္ကာ  ေရရွည္တြင္ လူမဆန္သည့္ရုိင္းစုိင္းသည့္စိတ္ဓါတ္မ်ား၊ ညွစ္ညမ္းသည့္စိတ္ဓါတ္မ်ား ကုိပ်ိဳးေထာင္အျမစ္တြယ္ ေစမည္သာ ျဖစ္သည္။
 
 
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္ စည္းလုံးညီညြတ္မွဳ ကုိေပးႏိုင္သလုိ၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္၊ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံေနထုိင္သည့္ က်ႏွဳပ္ႏိုင္ငံ အဖုိ႔ စည္းလုံးမွဳၿပိဳကြဲေစတတ္သည္လည္းျဖစ္သည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္ သုံးတတ္လွ်င္ေဆး၊ မသုံးတတ္ လွ်င္ေဘး ျဖစ္သည္။ တန္ရင္ေဆး၊ လြန္ရင္ေဘး ဆုိသလုိပင္။ ေတာ္တည့္မွန္ကန္ေအာင္ မသုံးလွ်င္၊ ေစြေစာင္း၍သုံးလွ်င္၊ အလြန္အကြ်ံသုံးလွ်င္ ေဘးျဖစ္မည္သာ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္တည္းဟူေသာ အရုိးစြဲေနသည့္ သမားရုိးက်အသုံးအစြဲအား ေဘးကင္း အႏၱရာယ္ကင္းေသာ တုိင္းျပည္ခ်စ္စိတ္တည္းဟူေသာ အသုံးဘက္သုိ႔ လွည့္ေျပာင္း သုံးစြဲလွ်က္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါစြမ္းေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္  လက္ရွိကာလ က်ႏွဳပ္တုိ႔ႏိုင္ငံအတြက္ ေတာ္တည့္မွန္ကန္ေသာ ေဆး တလက္ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။
 
(ဤေဆာင္းပါးသည္ တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္္မွဳကုိၿပိဳကြဲေစသည္ဟု အထင္မမွားေစလုိပါ၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္မွဳသည္ လြတ္လပ္ေရးရစကတည္းက ၿပိဳကြဲေနတာျဖစ္သည္။ က်ေနာ့အေနျဖင့္ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတရပ္လုံး စည္းလုံးညီညြတ္ၿပီး တုိင္းျပည္တုိးတက္ေစလုိေသာ ဆႏၵအျပည့္အဝရွိျခင္းေၾကာင့္၊ တုိင္းျပည္ ခ်စ္စိတ္အျပည့္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ဤသုိ႔ တုိက္တြန္းႏိုးေဆာ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။)
 
( ဝင္းေမာင္- ဟဲဟုိးသား)
၈ ရက္.ၾသဂုတ္လ.၂၀၁၁ ခုႏွစ္
 
(က်ေနာ့နာမယ္ေနာက္မွာ ဟဲဟုိးသား လုိ႔ထည့္ျခင္းသည္ ေဒသစြဲ၊ ၿမိဳ႕စြဲ၍မဟုတ္ပါ။ ေအာင္လုိင္းေပၚတြင္ ဝင္းေမာင္နာမယ္ႏွင့္ စာေရးေနသူ သုံး၊ ေလးဦးမက ရွိေနေသာေၾကာင့္ ယခုေဆာင္းပါးမွစ၍ က်ေနာ္အပါအဝင္ ဘုိးဘြားဘီဘင္ေမြးရပ္ၿမိဳ႕ သွ်မ္းျပည္ ဟဲဟုိး ကုိထည့္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤနာမယ္ကလည္း ယခင္တည္းက ေခတ္ စားေနလုိ႔လား၊ သုိ႔မဟုတ္ အင္းသားတုိ႔ဓႏုတုိ႔ အႀကိဳက္လား၊ ဘာလားေတာ့မေျပာတတ္၊ ဟဲဟုိးၿမိဳ႕ငယ္ေလးတြင္ ပင္ က်ေနာ္ႏွင့္ရြယ္တူ ဝင္းေမာင္ ေလး ေယာက္ရွိသည္။)

No comments:

Post a Comment