ျမန္မာ-ယူနန္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး
By ဦးေအာင္ခင္ & မညိဳညိဳလြင္ စေန, 02 ဇူလိုင္ 2011
ယူနန္-ကခ်င္နယ္စပ္ေဒသမွာ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေနရင္ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကို ထိခိုက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေကအိုင္အို - ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ဗမာအစိုးရတုိ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲခဲ့တဲ့ (၁၇) ႏွစ္အတြင္းမွာ ယူနန္-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရး အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တုိးပြားလာပါတယ္။ အခု ေကအိုင္အို ဌာနခ်ဳပ္အေျခစိုက္တဲ့ လိုင္ဇာနယ္ျခားၿမိဳ ႔ေလးဟာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မတုိင္မီက လူဦးေရ တေထာင္ေလာက္သာရွိတဲ့ ေတာရြာကေလးတရြာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လိုင္ဇာဟာ လူဦးေရ ငါးေသာင္းေက်ာ္ရွိတဲ့ ေခတ္မီနယ္စပ္ၿမိဳ ႔ကေလး တၿမိဳ ႔ျဖစ္ေနပါတယ္။
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္ေနတဲ့ တရုတ္ျပည္နယ္ေတြ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဟာ အဓိက အခန္းက ပါဝင္တယ္လို႔ တရုတ္အစိုးရက ယူဆပါတယ္။ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ျမွင့္တင္ဖို႔ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းက ေဘဂ်င္း နဲ႔ ကုမင္မွာ ေၾကညာၿပီး (၂) ႏွစ္အၾကာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ေကအိုင္အို နဲ႔ ဗမာအစိုးရ အပစ္အခတ္ရပ္စဲႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္က သဘာဝ သယံဇာတေတြကို ထုတ္ယူဖို႔ တရုတ္ကုမၼဏီေတြကို အခြင့္အလမ္း ဖြင့္ေပးလိုက္ သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ လိုင္ဇာ၊ မူဆယ္၊ လြယ္ေဂ်၊ ခ်င္းေရႊေဟာ္ နဲ႔ ကန္ပိုက္တီ ေတြဟာ အေရးႀကီးတဲ့ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ဂိတ္စခန္းေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ေကအိုင္အို ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ဗမာစစ္အစိုးရတုိ႔ အပစ္အခတ္မရပ္စဲမီ တႏွစ္အလို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ယူနန္ ျပည္နယ္ ယင္ဂ်န္ၿမိဳ ႔က လိုင္ဇာအထိ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးတာကိုၾကည့္ရင္ လိုင္ဇာကို တံခါးေပါက္အျဖစ္ တရုတ္က သေဘာထားတာ သိသာပါတယ္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း လိုင္ဇာ-ျမစ္ႀကီးနား ကားလမ္းကို ေကအိုင္အုိ က ေဆာက္တဲ့အတြက္ အရင္ (၃) ရက္ၾကာတဲ့ခရီးကို (၃) နာရီနဲ႔ သြားႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ လာတာနဲ႔အတူ ယူနန္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္လာပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ကစၿပီး ကုန္သြယ္ေရးျပပြဲကို နယ္စပ္ၿမိဳ ႔ေတြမွာ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿပီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဆက္မျပတ္ တုိးတက္ရွင္သန္ေနေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါတယ္။
သစ္ေတာထြက္ပစၥည္း၊ လယ္ယာထြက္ပစၥည္း၊ ေရထြက္ပစၥည္း၊ သတၱဳရိုင္း၊ ေက်ာက္ျမတ္ရတနာ၊ ရာဘာစတဲ့ ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းနဲ႔ စားကုန္ပစၥည္းေတြကို ျမန္မာဘက္က တင္ပို႔ၿပီး စက္မႈပစၥည္း၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ အထည္အလိပ္၊ ေဆးဝါး နဲ႔ ေန႔စဥ္သံုးကုန္ေခ်ာပစၥည္းေတြကို တရုတ္ဘက္က တင္သြင္းပါတယ္။ ေကအိုင္အို ရဲ ႔ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ တရုတ္ကုမၼဏီကို အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳပါတယ္။ အပစ္အခတ္ မရပ္စဲမီက လိုင္ဇာမွာ အေဆာင္အဦး (၄/၅) ခုသာ ရွိပါတယ္။ ယူနန္ကို သစ္တင္ပို႔မႈ အရွိန္ေကာင္းေနခ်ိန္ လိုင္ဇာမွာ အေဆာက္အဦးေတြ မိႈလိုေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လိုင္ဇာဟာ ကခ်င္၊ ျမန္မာ၊ ရွမ္း နဲ႔ တရုတ္ေတြ စီးပြားရွာတဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္ရဲ ႔ အထူးစီးပြားေရးနယ္ေျမ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ျမန္မာဟာ ယူနန္ရဲ ႔ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ဘက္ျဖစ္ပါတယ္။ ယူနန္ရဲ ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ျမန္မာနဲ႔ ကုန္သြယ္တာ (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ ယူနန္-ကခ်င္ နယ္စပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကအိုင္အို နဲ႔ ဗမာအစိုးရ တုိက္ခိုက္ၾကလို႔ နယ္စပ္ေဒသ မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ အမ်ားဆံုး နစ္နာဆံုးရႈံးသူဟာ ယူနန္ျပည္နယ္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တရုတ္-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးမွာ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ဟာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးပါ။ ျမန္မာျပည္ထဲဝင္တဲ့ ကားလမ္း (၇) လမ္းကိုလည္း ယူနန္ဘက္မွာ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ ႔ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အမ်ားဆံုး ကန္ထရုိက္ရသူဟာ ယူနန္ အစိုးရျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ ဘဏ္ႀကီးက ေငြထုတ္ေပးၿပီး ယူနန္အစိုးရက လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ကို မီးေပးေနတဲ့ ေပါင္းေလာင္းေရအားလွ်ပ္စစ္ကို အစအဆံုး တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ေပးသူဟာ ယူနန္ျပည္နယ္အစိုးရ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ရဲရြာ၊ ေရႊလီ၊ ဧရာဝတီစတဲ့ ေနရာေတြမွာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ ဗမာနဲ႔ တရုတ္အစိုးရတုိ႔ သေဘာတူၾကပါတယ္။ ဧရာဝတီနဲ႔ သံလြင္မွာ ေရကာတာ (၂၀) ေက်ာ္နဲ႔ ေရအားလွ်ပ္စစ္စက္ရံုေတြ တည္ေဆာက္ၿပီး ယူနန္ျပည္နယ္နဲ႔ ထုိင္းႏိုင္ငံကို လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေရာင္းစားဖို႔ ဗမာအစိုးရက ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ ႔အနီးက ျမစ္ဆံုေရအား လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းဟာ အႀကီးဆံုးျဖစ္လို႔ ေဒသခံတုိင္းရင္းသားေတြ ေနရာဖယ္ေပးရတဲ့အျပင္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ေျပာင္းလဲတဲ့ဒဏ္ကိုပါ စတင္ခံစားေနၾကရပါတယ္။ မိမိတို႔ အိုးအိမ္နဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ေတြကို အႏၱရာယ္ျပဳလာတဲ့ ျမစ္ဆံုေရကာတာ စီမံကိန္းကို ေဒသခံေတြက အတိအလင္း ကန္႔ကြက္ၾက ပါတယ္။
ျမစ္ဆံု စီမံကိန္းရပ္ဆိုင္းဖို႔ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္ (၁၂) ဦးက ၂၀၀၇ မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သန္းေရႊ ဆီကို စာေရးေမတၱာရပ္ခံ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ကလည္း ျမစ္ဆံုဆည္ေၾကာင့္ စစ္ျဖစ္ႏိုင္ပံုကို တရုတ္သမၼတဆီကို စာေရးၿပီး အေၾကာင္းၾကားထားခဲ့ပါတယ္။ ယူနန္-ကခ်င္ နယ္စပ္တည္ၿငိမ္ေရးမွာ ယူနန္ျပည္နယ္ စီးပြားေရး၊ ကခ်င္အမ်ဳိးသားေရး နဲ႔ ဗမာအစုိးရ အာဏာျပႏိုင္ေရး စတာေတြ ဆက္စပ္ေနတာမုိ႔ စစ္ျဖစ္ၿပီဆုိရင္ သက္ဆုိင္သူအားလံုး အနည္းနဲ႔အမ်ား ဆံုးရႈံး နစ္နာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment