ျမန္မာနယ္စပ္အနီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္တြင္ အဆင့္ျမင့္ ေလတပ္အေျခစိုက္ စခန္း တည္ေဆာက္
4/8/2011
-------------
တာကလူး
-------------
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ၅၇ ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းတြင္ရွိသည့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ေကာ့စ္ဘဇာ (ေခၚ) ဖေလာင္းခ်ိတ္ၿမိဳ႕တြင္ အဆင့္ျမင့္ ေလတပ္ အေျခစိုက္ စခန္း တစ္ခုကို စတင္ တည္ေဆာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။
NLD
အဆိုပါ ေလတပ္အေျခစိုက္စခန္း တည္ေဆာက္ေရးကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခ်ိတ္ဟာဆီးနာက ဧျပီလ ၃ ရက္ေန႔က ေကာ့စ္ဘဇာသို႔ လည္ပတ္စဥ္ စတင္ အုတ္ျမစ္ခ် ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ၎ျပင္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာနယ္စပ္အထိ ေဖာက္လုပ္မည့္ ရထားလမ္းပိုင္း စီမံကိန္းကိုလည္း အုတ္ျမစ္ခ် ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာဆီးနာက ေလတပ္စခန္း အုတ္ျမစ္ခ်ဖြင့္ပြဲ မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားရာတြင္ “တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေလျပင္ကိုသာမက ေရျပင္ကိုပါကာကြယ္ဖို႔ ေလတပ္ကို ကမၻာအဆင့္မွီ ဖြဲ႕စည္း တပ္ဆင္သြားမယ္” ဟု ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားခဲ့သည္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က တိုင္းျပည္၏ ေရျပင္ပိုင္နက္ လံုၿခံဳေရးကို ထိေရာက္ေသခ်ာစြာ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ေကာ့စ္ဘဇားတြင္ အဆင့္ျမင့္ ေလတပ္အေျခစိုက္စခန္းတစ္ခု တည္ေဆာက္မည္ဟု လြန္ခဲ့ေသာ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ က်င့္ပခဲ့သည့္ ေလတပ္ ဘြဲ႕သဘင္ အခမ္းအနား တစ္ခုတြင္ မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း သံုးလအၾကာတြင္ ယခုကဲ့သို႔ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ယခု ေလတပ္အေျခစိုက္စခန္းသစ္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေကာ့စ္ဘဇာ၏ ကမ္းလြန္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႔အၾကား ေရျပင္ပိုင္နက္ အျငင္းပြါးလ်က္ရိွသည္။
အဆိုပါ ပင္လယ္ေရျပင္ပိုင္နက္ အျငင္းပြါးမႈကို ကုလသမဂၢမွ ၾကား၀င္ေျဖရွင္းေပးရန္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ ႏွင့္ ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုးမွ သေဘာတူ လက္ခံၿပီးလည္းျဖစ္သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ၄င္း၏ေရျပင္ပိုင္နက္ ေတာင္းဆိုမႈကို ကုလသမဂၢသို႔ လြန္ခဲ့ေသာ ေဖေဖၚ၀ါရီ လကုန္ပိုင္းတြင္ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ၂၀၀၈ ခု ဒီဇင္ဘာလတြင္ တင္သြင္းခဲ့သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ႏွစ္ဘက္ႏိုင္ငံစလံုးမွ အျငင္းပြါးရာ ေရပိုင္နက္အနီးသို႔ စစ္သေဘၤာမ်ား ေစလႊတ္ခဲ့သည္အထိ တင္းမာမႈမ်ားျဖစ္ပြါးခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ငံအၾကားေဆြးေႏြးမႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျဖင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ သေဘာတူခဲ့သည္။
ယခုကဲ့သို႔ အျငင္းပြါးေနေသာ ေရပိုင္နက္အနီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွ ၄င္း၏ ေရပိုင္နက္ လံုၿခံဳေရးကို ကာကြယ္ႏိုင္မည့္ ေလတပ္အေျခစိုက္စခန္း တည္ေဆာက္လိုက္ျခင္းမွာ နည္းဗ်ဴဟာ အရ အလြန္အေရးပါေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟုလည္း ေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခ်ိတ္ဟာဆိနာသည္ ေလတပ္စခန္း အုတ္ျမစ္ခ်ဖြင့္ေပးခဲ့သည့္ တေန႔တည္းတြင္ပင္ ျမန္မာနယ္စပ္အထိ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခုကိုလည္း အုတ္ျမစ္ခ်ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္ စစ္တေကာင္းမွ ျမန္မာနယ္စပ္ ေဂါင္းတံုးအထိ ဆက္သြယ္ေဖါက္လုပ္မည့္ အဆိုပါရထားလမ္းမွာ အရွည္ ၁၂၈ ကီလိုမီတာ အက်ယ္ တစ္မီတာ ရထားလမ္းျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၅ သန္းအကုန္က်ခံကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ၄င္းရထားလမ္းကို ေဒသတြင္း ဆက္သြယ္ေရးအတြက္သာမက ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ျဖတ္ၿပီး အာရွရထားလမ္းႏွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ ကူမီးၿမိဳ႕ထိ ဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာစစ္အစိုးရမွလည္း ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ရထားလမ္းမ်ား ေဖါက္လုပ္ေနရာတြင္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တရုတ္ႏိုင္ငံ ကူမီးၿမိဳ႕ အထိ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေရနံဓါတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းမ်ားႏွင့္အတူ ရထားလမ္းတစ္ခုကိုလည္း လာမည့္ ၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
သို႕ေသာ္လည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ရထားလမ္းကုိ အာရွရထားလမ္း (သို႕) တရုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္ခြင့္ျပဳရန္ ျမန္မာစစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ရခိုင္ျပည္အတြင္း ေမာင္ေတာမွ ေက်ာက္ေတာ္အထိ ရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွ ျမန္မာကိုျဖတ္ၿပီး ရထားလမ္း ကားလမ္းမ်ားျဖင့္ ျမန္မာအပါအ၀င္ တရုတ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈတိုးျမွင့္လုပ္ေဆာင္ရန္ အထူးစိတ္၀င္စားေနေသာ္လည္း ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး တိုးတက္မႈမရွိဘဲ ရပ္တန္႔ေနသည့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးလမ္းမႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္စပ္တြင္ အခိုင္အမာ ကာရံေနသည့္ နယ္စပ္ၿခံစည္းရိုးကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာဘက္မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ကားလမ္း (သို႔) ရထားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ရန္ စိတ္၀င္စားမႈ မရွိေၾကာင္းကို ျပသေနသည္ဟု ေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ားက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment