Monday, May 23, 2011

ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ဒီဇယ္ဆီအၾကပ္အတည္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဘုတ္ႏွင့္ သစ္မ်ား အခက္ႀကံဳေနရ

ဂစၧပသတင္းဌာန
ေမလ (၂၃)ရက္၊ ၂၀၁၁။
http://gissapa.blogspot.com

ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ဒီဇယ္ဆီအၾကပ္အတည္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဘုတ္ႏွင့္ သစ္မ်ား အခက္ႀကံဳေနရ


တာခ္နာဆိပ္ကမ္းတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ေတြ႔ျမင္ရသည့္ ျမန္မာ့သစ္ျမင္ကြင္း


ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံတြင္ ဒီဇယ္ဆီေစ်းျမင့္တက္သြားသျဖင့္ ျမန္မာ့သစ္တင္၍ စစ္တေကာင္းႏွင့္ ဒကၠားၿမိဳ႕သို႔ သြားေနၾကသည့္ ကုန္တင္ ကားႀကီးမ်ား ရပ္ဆိုင္းထားခဲ့သည္မွာ ယေန႔ (၁၂)ရက္ေန႔ေျမာက္ ျဖစ္သြားၿပီျဖစ္၍ ျမန္မာ့သစ္တင္ကားႀကီး အစီး(၉၀၀)ခန္႔ တင္ေဆာင္ႏိုင္မည့္သစ္မ်ားမွာ ဆိပ္ကမ္းတြင္ျပည့္လွ်ံၿပီး အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းကာစၥတင္မွ ေျပာသည္။

တာခ္နာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကုန္သြယ္ေရးဆိပ္ကမ္းမွ ျမန္မာ့သစ္တင္ေဆာင္ေသာ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ား ရပ္ဆိုင္းေနျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ား၍ ဆိပ္ကမ္းတြင္ တင္က်န္ရွိေနေသာ ျမန္မာ့သစ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ဘုတ္အတြင္း က်န္ရွိေနေသာသစ္မ်ား အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေန ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

အခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သစ္တင္ဘုတ္ႀကီးမ်ားမွာ တာခ္နာဆိပ္ကမ္းတြင္ ၂၈ စီးရွိေၾကာင္းႏွင့္ ဘုတ္တစီးတြင္ တင္ေဆာင္လာေသာ သစ္မ်ားမွာ သစ္တင္ကားႀကီး (၁၀)စီးေက်ာ္ တင္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအတြင္းကုန္းေပၚရွိ သစ္မ်ားမွာ သစ္တင္ ကားႀကီး အစီး (၆၀၀)နီးပါးခန္႔ စုစုေပါင္း သစ္ကုန္တင္ကားႀကီး (၉၀၀)ခန္႔ျမန္မာ့သစ္မွာ ေသာင္တင္က်န္ရွိေနေၾကာင္း ေကာ့စ္ဘဇားၿမိဳ႕ ယေန႔ ေမလ (၂၃)ရက္ ေဒသထုတ္ DAINIK COX’S BAZAR က ဆိုသည္။


တာခ္နာဆိပ္ကမ္းဂိတ္၀ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ျမင္ကြင္း။

အဆိုပါ တာခ္နာဆိပ္ကမ္းတြင္ ေသာင္တင္က်န္ရွိေနေသာ ျမန္မာ့သစ္မ်ားေၾကာင့္ အခုအခါ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံေတာ္၀င္ေငြမွာ သစ္တင္ကားႀကီးမ်ား ယခုလို ရပ္ဆိုင္းထားေနသည့္အေျခအေနတြင္ တရက္လွ်င္ တာကာ သိန္း ၂၀ ခန္႔ ႐ံႈးဆံုးေနေၾကာင္းႏွင့္ (၁၂)ရက္ခန္႔ သစ္တင္ကားႀကီးမ်ား ရပ္ဆိုင္းထားမႈတြင္ တာကာ (၂)ကုေဋေက်ာ္ ႐ႈံးဆံုးလွ်က္ ေနေၾကာင္း သတင္းစာက ဆိုသည္။

အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သစ္မ်ားကို ေန႔စဥ္ေလွသေဘၤာမ်ားျဖင့္ သစ္တန္ခ်ိန္အေျမာက္အမ်ား တင္ပို႔ေနေသာဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံေတာ္၀င္ေငြအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တင္ပို႔ကုန္မ်ားေၾကာင့္ ၀င္ေငြအေကာင္းဆံုးေသာ ဆိပ္ကမ္းတခုျဖစ္သည္။

တာခ္နာဆိပ္ကမ္းမွ သစ္တင္၍ ဒကၠားၿမိဳ႕သို႔ သြားၾကသည့္ ကုန္ကားႀကီးမ်ားမွာ တစီးတလွ်င္ ယခင္တာကာ ၂၇၀၀၀ မွ ယခုအခါ ၃၀၀၀၀ မွ ၃၁၀၀၀ အထိေစ်းတက္သြားေၾကာင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းမွ စစ္တေကာင္းသို႔သြားသည့္ သစ္တင္ကားႀကီးမ်ားမွာ ၃၀၀၀ မွ ၄၀၀၀ အထိ ယခင္ရွိခဲ့ေသာေစ်းမွ ပိုမို၍ ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင္း သစ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွာ ကားမငွားဘဲ ရပ္ဆိုင္းထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

အဆိုပါ တာခ္နာၿမိဳ႕နယ္ ကုန္တင္ဆိပ္ကမ္းမွ ကီလိုမီတာ ၃၂၀ ေက်ာ္ေ၀းကြာသည့္ ဒကၠားၿမိဳ႕သို႔ သစ္ကုန္တင္ကားတစီး ကုန္က်န္သည့္ ဒီဇယ္ဆီမွာ ၂၀၀ Liters အထိ ကုန္က်ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာ့သစ္တင္ကုန္ကားႀကီးမ်ား ယခုလို ေစ်းတက္သြားျခင္းမွာ ႏိုင္ငံအတြင္း ဒီဇယ္ဆီ ၁ Literတြင္ တာကာ ၂ ျပားစီ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ပတ္ခန္႔က စ၍ေစ်းတက္သြားမႈေၾကာင္း ယခုကဲ့သို႔ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိေနသည္။

အဆိုပါ ျမန္မာ့သစ္တင္၍ စစ္တေကာင္းႏွင့္ ဒကၠားၿမိဳ႕သို႔သယ္ယူသြားရာ၌ လမ္းအလည္တြင္ အေကာက္အခြန္မ်ား ေပးေဆာင္ရေသး ေသာေၾကာင့္ ကုန္တင္ကားမ်ားအား မငွားရန္းေတာ့ပဲ ျမန္မာ့သစ္မ်ားကို ဆိပ္ကမ္း၌ ယခုလို စုပံုထားျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခုအခါ ျမန္မာသစ္ကုန္သည္မ်ားမွာ ဆိပ္ကမ္းတြင္ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည္ဟု သိရွိရသည္။

Call : +88 01715445478, Email:

No comments:

Post a Comment