တရုတ္မွ ေဒၚလာ ၇၆၃ သန္း ထုတ္ေခ်းမည္ဆိုေသာ္လည္း စီမံကိန္း၏ အဓိက ပင္မ ေဒသ အက်ိဳးခံစား ရႏိုင္ဖြယ္ မရွိ
www.narinjara.com
တာကလူးႏွင့္ ထြန္းထြန္
ျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ သံုးရက္တာ တရုတ္ျပည္ ခရီးစဥ္အတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ေရး အပါအ၀င္ တျခား အက်ဳိးတူ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီး၊ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားအေကာင္အထည္ေဖၚရန္ အတြက္ တရုတ္မွ ျမန္မာကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၆၃ သန္း ထုတ္ေခ်းလိုက္ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။
တရုတ္ႏွင့္ ရထားလမ္း ဆက္သြယ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႕
ဦးသိန္းစိန္၏ တရုတ္ ခရီးစဥ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းမွ အေရွ႕ဘက္နယ္စပ္ၿမိဳ႕ မူဆယ္ကို ျဖတ္ၿပီး တရုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ရူလီအထိ ကီလိုမီတာ ၈၁၀ ရွည္လ်ားသည့္ ရထားလမ္းတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရန္ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ China Railway Group Limited မွ ျမန္မာသမၼတ၏ ခရီးစဥ္ အဆံုးသတ္ခဲ့သည့္ ယမန္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ျမန္မာသမၼတ၏ ခရီးစဥ္အတြင္း လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည့္ သေဘာတူညီခ်က္အတိုင္း ၄င္း ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္-ရူလီ ရထားလမ္းကို အဆိုပါ တရုတ္ရထားလမ္းတည္ေဆာက္ေရးကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
၃ ႏွစ္အတြင္းအၿပီးသတ္တည္ေဆာက္ရန္စီစဥ္ထားသည့္ အဆိုပါရထားလမ္းျဖင့္ ျမန္မာႏွင့္ တရုတ္တို႔ အၾကား အက်ဳိးတူ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုတိုးျမွင့္ လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္မည္သာမက ျမန္မာ၏ ေဒသတြင္း စီးပြါးေရး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကိုလည္း အေထာက္ကူ ျဖစ္လာေစလိမ့္မည္ ဟုလည္း တရုတ္ အစိုးရ မီဒီယာမ်ားမွ သတင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
သို႕ေသာ္လည္း ထိုင္း အေျခစုိက္ ေရႊဂတ္စ္ လူပ္ရွားမူ တာ၀န္ခံ ဦး၀င္းေအာင္က တရုတ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ စီမံကိန္းမ်ား ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးတစံုတရာ ရွိသည္ကို ယခုထက္တိုင္ မျမင္ေတြ႕ ရေသးေၾကာင္း သူက ယခုကဲ့သို႕ ေျပာသည္။
" ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရခိုင္ ေဒသမွာ ဒီဓါတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ ေနတာဟာ ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလး ႏွစ္သက္တမ္းရွည္လာျပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ခုခ်ိန္အထိ ရခိုင္ျပည္သူ လူထုအတြက္ ဘာတစ္ခုမွ အက်ိဳး မရွိေသးဘူး။ ေဒသ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေပးတာလည္း ခုခ်ိန္ထိ ဘာမွ မေတြ႕ရေသးဘူး။ အဲဒီ စီမံကိန္းေၾကာင့္သာ ေျမေတြ သိမ္းခံရတာေတြ၊ မိမိရိုးရာ အစဥ္ အလာအရ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနတဲ့ အလုပ္အကိုင္ေတြသာ ေဒသခံေတြ ဆံုးရွံဳး သြာတာကို ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရပါတယ္။ ဒီအတြက္ ခုလုပ္မယ့္ စီမံကိန္းေတြဟာ ေဒသခံ ရခိုင္ျပည္သူလူထုအ တြက္အက်ိဳးရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ ခုလုပ္ေနတာေတြဟာ သူတို႔ အစိုးရ ႏွစ္ရပ္ရဲ႕ အက်ိဳး စီးပြား ဖြ႔ံျဖိဳးတိုး တက္မႈကို အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္" ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာ အစိုးရသည္ ရခိုင္ ေဒသမွ သဘာ၀ သံယာဇာတ ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယုျပီး အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ ေရာင္းခ်ရန္သာ စိတ္၀င္စားေနျပီး ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုမူ လံုး၀ လစ္လ်ဴရွဳ႕ ထားေၾကာင္း ျပည္တြင္း ျပည္ပတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျ႔ပန္႕ ေ၀ဖန္မူမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
Images
တရုတ္သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကပ္ရန္ ေက်ာက္ျဖဴ အမွတ္(၁) ေဖါင္ေတာ္ကို ယခုအခါ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေနသည္။ ( ဓါတ္ပံု- နိရဥၥရာ)
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ကမ္းလြန္ ပင္လယ္ျပင္ရွိ ေရႊဓါတ္ေငြ႔သိုက္မွ ထုတ္လုပ္မည့္ သဘာဓါတ္ေငြ႔ ႏွင့္ အတူ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တင္သြင္းလာမည့္ ေရနံစိမ္းမ်ားကို လက္ခံႏိုင္ရန္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းတြင္ တရုတ္မွ ဆိပ္ကမ္းမ်ား ႏွင့္အတူ ပိုက္လိုင္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖၚ တည္ေဆာက္လွ်က္ ရွိသည္။
" လက္ရွိ ဂတ္စ္နဲ႕ ေရနံ ပိုက္လိုင္း တည္ေဆာက္ေနမႈနဲ႔ ရထားလမ္း စီမံကိန္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး လက္ရွိ အစိုးရက ရခိုင္ ျပည္သူ လူထုရဲ႕ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို မလုပ္ေဆာင္ေပးရင္ေတာ့ ဒီစီမံကိန္း ေတြဟာ အေျပာအရဘဲ လူထု ေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္မယ္လို႕ ေျပာႏိုင္ျပီး လက္ေတြ႕မွာ ဒီလုပ္ငန္း ေတြဟာ ရခိုင္ျပည္သူလူထု အတြက္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွ အက်ိဳးရွိလာႏိုင္ မဟုတ္ပါဘူး" ဟု ကို၀င္းေအာင္က ေျပာသည္။
ဦးသိန္းစိန္၏ ခရီးစဥ္အဆံုးတြင္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ ျမန္မာအစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား၏အဆိုရ ၄င္းပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းမ်ား ႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားအပါအ၀င္ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီမံကိန္း ၇၂ ခုတြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅.၈ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။
တရုတ္ႏိုင္ငံကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုး ကုန္သြယ္ဖက္ႏိုင္ငံတစ္ခု အျဖစ္ ေဖၚျပထားၿပီး၊ ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅.၃ ဘီလီယံရွိခဲ့ၿပီး၊ ယခု ၂၀၁၁-၂၀၁၂ တြင္ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ ဘီလီယံအထိ တိုးတက္ လာမည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ထားေၾကာင္းလည္း ၄င္းျမန္မာ့ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေရးသား ေဖၚျပၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္း တရုတ္၏ စီးပြါးေရး ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား နစ္နာ ဆံုးရံႈး ေနၾကရေၾကာင္းႏွင့္ တရုတ္၏ ဆိပ္ကမ္း၊ ပိုက္လိုင္းမ်ားႏွင့္ လမ္းပမ္း ဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားကို စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ အထူးသျဖင့္ ဒီေရႊသဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔စီမံကိန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ တရုတ္အ ပါအ၀င္ႏိုင္ငံ တကာက ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံထားတာေတြ အမ်ားအျပားေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ရင္းႏွီး ျမွပ္ႏွံမႈေတြေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမွ အက်ဳိးရွိလာတာကို ခုခ်ိန္ထိ မေတြ႔ ရေသးဘူး။ အဲဒီ စီမံကိန္း ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေတြေၾကာင့္ ေဒသခံ ျပည္သူေတြ လုပ္စားမဲ့ ကိုင္စားမဲ့ ဘ၀ပ်က္ေနၾကရတာကိုပဲ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္" ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
၎ျပင္ တရုတ္ကုမၸဏီမ်ားမွာ အဆိုပါစီမံကိန္းမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ သာမန္ အလုပ္သမားမ်ားကိုပင္ တရုတ္ျပည္မွ ယူေဆာင္လာခဲ့ၿပီး၊ ေဒသခံမ်ားကို ခန္႔အပ္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
တရုတ္၊ အိႏၵိယ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီမ်ားမွ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ေပါင္းဖက္ၿပီး ရခိုင္ေဒသအတြင္း အၿပိဳင္အဆိုင္ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံေနၾကၿပီး စီးပြါးေရး စီမံကိန္း အမ်ားအျပားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကေသာ္လည္း ေဒသခံ ရခိုင္ျပည္သူ အမ်ားစုမွာ အဆိုပါ စီမံကိန္းမ်ားမွ တစ္စံုတရာ အက်ိဳးခံစားခြင့္မရသျဖင့္ တစ္ေန႕ထက္ တစ္ေန႕ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းမူႏွင့္ အလုပ္အကုိင္ ရွားပါးမူ ျပႆနာမ်ားကိုသာ ရင္ဆိုင္ေနၾကရျပီး လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလန္း အတြက္ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဗမာျပည္မႏွင့္ ကခ်င္ေဒသအပါအတြင္ ထိုင္း၊ မေလးရွားစသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ ထြက္ခြာေနၾကရသည္။
No comments:
Post a Comment