Monday, June 11, 2012

ျမန္္မာျပည္အေပၚမွာ သစၥာေစာင့္သိရမယ္

အင္တာဗ်ဴး

Hits: 13,110

ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလေစတီအနီးရွိ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ဆႏၵျပသူ အစၥလမ္ ဘာသာဝင္မ်ားကို ကိုျမေအး လာေရာက္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ၾကရန္ ေျပာဆိုေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု - Reuters)
လက္ရွိ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡ ကိစၥရပ္မ်ား၊ အၾကမ္းဖက္က်ဴးလြန္မႈမ်ားႏွင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ဘာသာေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစၥလမ္ ဘာသာဝင္တဦးျဖစ္သူ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုျမေအး၏ အျမင္သေဘာထားမ်ားကို ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ လင္းသန္႔ႏွင့္ နန္းဆုိင္ႏြမ္တို႔က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္။
ေမး။     ။ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္ေမာင္းေတာက ဆူပူရမ္းကားတဲ့ ကိစၥ ရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုျမေအးရဲ႕ အျမင္သိပါရေစ။
ေျဖ။     ။ ဒီကိစၥက ဘာသာေရး အေနနဲ႔ဆိုရင္ လံုး၀မျဖစ္သင့္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္က အရင္ကတည္းက ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ရွိတဲ့ေနရာပါ။ အဲဒီလုိျဖစ္သြားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မင္းမဲ့စရိုက္ဆန္တယ္။ ပ်က္စီးဆံုးရႈံး သြားတဲ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အုိးအိမ္ေတြကို အရင္လို မူလအတိုင္း ျပန္လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္က ဒီျပႆနာကို ျပည္မကို မကူးစက္ေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးအေနနဲ႔  ရခုိင္တိုင္းရင္းသားေတြ ဘက္ကေန ရပ္တည္ေပး၊ ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒတရပ္ကို ထုတ္ေပးေစခ်င္တယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ရခုိင္ေတြ ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ပါေစ။ အျပင္က ၀င္လာတဲ့ ကူးစက္လာတဲ့ ျပႆနာကို က်ေနာ္ လံုး၀လက္မခံႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ လံုး၀ ရႈံ႕ခ်တယ္၊ ကန္႔ကြတ္တယ္ အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။ မင္းမဲ့စရိုက္ဆန္ၿပီး လူရိုင္းဆန္တဲ့ကိစၥကို လံုး၀လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာခ်င္တာက တာ၀န္ရွိသူေတြ အဲဒီ ျပႆနာကို ျမန္ျမန္အေရးယူေပးပါ၊ အစိုးရက ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ၀င္ထိန္းေပးပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။
ေမး။     ။ လတ္တေလာ ရခိုင္ျပည္နယ္က ရခိုင္တုိင္းရင္းသူေလး ကိစၥကေန လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး မုန္းတီးမႈအသံေတြ ေပၚေပါက္ေနတဲ့အေပၚ ကိုျမေအးက ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။     ။ ဒါက လတ္တေလာ လက္ငင္းျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆနာေပါ့ေလ။ ျပႆနာ တရပ္ျဖစ္ေပၚဘုိ႔ဆုိတာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းမ်ားစြာ တုိုက္ဆုိင္လာတဲ့အခါမွာ ဒီျပႆနာေတြဟာ မီးပြားတခုလုိ စၿပီး ျဖစ္လာတာပါ။ ေပါက္ကြဲတတ္တဲ့အေျခအေနမ်ိဳးကို ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းႀကီး ျဖစ္လာတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ စစခ်င္း ရခုိင္အမ်ိဳးသမီးေလးျဖစ္တဲ့ မသီတာေထြးကို မတရားျပဳက်င့္ၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခံလုိက္ရတဲ့ကိစၥက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက အင္မတန္မွ လက္မခံႏို္င္တဲ့ကိစၥပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအျပင္ကုိ ေရာက္သြားတဲ့ ကိစၥ၊ ဘယ္ဘာသာတရား၊  ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္စရုိက္ရွိတဲ့ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္မခံႏို္င္တဲ့၊ အလြန္ဆုိး၀ါးတဲ့ အျပဳအမူေပါ့ဗ်ာ။
အလားတူပဲ ေတာင္ကုတ္မွာ ခရီးသြား ၁၀ ေယာက္ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ပစ္ၾကတဲ့ ကိစၥကလည္း လူ႔အသုိင္းအ၀န္းမွာ ဘယ္သူကမွ လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါရွင္းပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္သူကမွလည္း ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္မေျပာဘူး။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဒီေနရာမွာေတာ့ က်ေနာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမွာပဲ။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ဦးေရက ၃.၈ သန္း ေလာက္ ရွိတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ေလ့လာခ်က္အရ သိရတယ္။ တဘက္ႏိုင္ငံ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံက သန္းရာေက်ာ္ရွိေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးဆုိေတာ့ ျဖစ္လာမယ့္ အႏၱရာယ္ေတြကို ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြအေနနဲ႔ စုိးရိမ္မွာပဲ၊ ပူပန္မွာပဲ၊ ဒါအမွန္ပဲ။ အဲဒါကို အျပစ္တင္လို႔ မရဘူး။ ဒါက ရခိုင္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရး ၀ါဒဟာ၊ ရခို္င္အမ်ိဳးသားျပႆနာ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းေနရတာဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ျပႆနာလုိ႔ ယူဆရမယ္။
အလားတူပဲ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေနထုိင္တဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ အစဥ္အဆက္ရွိခဲ့တယ္။ မေန႔ကဆုိရင္ ဆရာေတာ္ ၀ီရသူနဲ႔ လုိင္းေပၚမွာ စကားေျပာရတယ္။ စကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း သံတြဲၿမိဳ႕ကုိ ဆရာေတာ္က ဥပမာ ေပးသြားတယ္။ သံတြဲၿမိဳ႕က ေနထုိင္သူေတြလုိ တဘက္နဲ႔ တဘက္၊ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာ တရားေတြအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေလးစားၿပီး ေနထုိင္သြားရမယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရွိတဲ့ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႔ကလည္း ဒီေျမေပၚမွာ ေနတယ္၊ ဒီေရေသာက္တယ္၊ ဒီေျမကိုေတာ့ သစၥာရွိရမယ္။
က်ေနာ္ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ တေယာက္ပါ။ အဲဒီေတာ့ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ တေယာက္အေနနဲ႔လည္း ေျပာဆုိေနျခင္း၊ တုိက္တြန္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပဲ လူမ်ားစု ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားကို လူနည္းစုက ေလးစားရမွာျဖစ္သလုိ၊ လူနည္းစုကိုလည္း လူမ်ားစုက မထိခိုက္ မနစ္နာေအာင္ တဘက္နဲ႔ တဘက္ အကာအကြယ္ေပးၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ သြားရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရိွတဲ့ သန္းေပါင္း ၆၀ ေလာက္ရွိတဲ့ လူေတြ လုိက္နာရမယ့္ တရားလုိ႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္ဗ်။ အဲဒါမွ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္လံုးဟာ ေအးခ်မ္းသာယာတဲ့ ဘာသာေရးအရ၊ လူမ်ိဳးေရးအရ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ကင္းမဲ့တဲ့ စနစ္တခုကိုက်ေနာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သြားႏိုင္မွာေပ့ါဗ်ာ။
ေမး။     ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းေတြ ျဖစ္ေပၚတုိင္း လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ေပၚ တတ္တဲ့ အေလ့ရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာေရာ ဘယ္လုိ ရႈျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။     ။ ဒီကိစၥက က်ေနာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိတဲ့ ပံုေသနည္းႀကီးတခုလို ျဖစ္ေနၿပီဗ်၊ တခုခုျဖစ္တုိင္း ဘာသာ ေရး၊ လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္တာက ဟုိး ကုိလုိနီ ေခတ္ကတည္းကေန ဒီကေန႔ ေခတ္အထိ မရိုးႏိုင္တဲ့ လမ္းေဟာင္းႀကီးပဲ။ အဲဒီဟာေတြကို တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ အစုိးရေတြက လုပ္သလုိ၊ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ မသမာတဲ့ အုပ္စုေတြကလည္း လုပ္တယ္ဗ်။ ဒီနည္းလမ္းႀကီးကို ပညာတတ္ေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ လူေတြကလည္း သိေနပါၿပီ၊ ရုိးအီေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေထာင္ေခ်ာက္ထဲကို အႀကိမ္ႀကိမ္ သိလွ်က္နဲ႔ ဆင္းသက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆင္းသက္ေနၾကသလဲ ဆုိတဲ့ အေျဖကို က်ေနာ္တုိ႔ စဥ္းစားရမယ္။ အဲဒီအေျဖရဲ႕ အေၾကာင္းတရားကို က်ေနာ္တုိ႔ မရွာေဖြၾကည့္ႏိုင္ဘဲ ဘယ္လုိမွ ျပႆနာကို ရွင္းလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
က်ေနာ္နားလည္ တာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ေတြ အေနနဲ႔ကလည္း ဒီမွာ ေနထုိင္တဲ့အခါမွာ တျခားေသာ ဘာသာ၀င္ေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္စြာ ေနထုိင္ႏိုင္ေရး အတြက္ကို ေရွ႕ရႈရလိမ့္မယ္။ ဒီမွာက အစဥ္အဆက္ ေနထုိင္လာၾကတဲ့ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြရွိတယ္။ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သမုိင္းမွာလည္း ၾကားမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ ဦးပိန္တံတား ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ဦးပိန္ဟာလည္း အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္တေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ားႀကီးလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြေတာ့ က်ေနာ္ ရြတ္မျပ ေနေတာ့ပါဘူး။ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အေနနဲ႔က ငါတုိ႔ဟာ ျမန္မာေျမ ေပၚမွာေနတယ္။ ျမန္မာ ေရ ေသာက္၊ ျမန္မာဆန္စားၿပီးႀကီးတယ္။ ျမန္္မာျပည္အေပၚမွာ သစၥာေစာင့္သိရမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အားလံုးက ဒီလုိ စိတ္ထား ရွိၾကပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း တဘက္က အုပ္စုကေနၿပီးေတာ့မွ တုိင္းတပါးကေန ကူးယူလာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈေတြ၊ ဓေလ့စရုိက္ေတြ၊ စကားေျပာတာ ဆုိတာက အစေပါ့၊ ဒီလို က်ေနာ္တုိ႔ ဆီကို တင္သြင္းလာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြ အေနနဲ႔က ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ျပႆနာကို ရင္ဆုိင္ ႀကံဳေတြ႔ေနရတာေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ ေနာက္တခုက ပညာ အသိနည္းပါးမႈက တေၾကာင္းေၾကာင့္ အသံုးခ်ခံရတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာရတယ္ဗ်။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ရုိဟင္ဂ်ာသည္ တုိင္းရင္းသားဆုိတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ အတူ ရိုဟင္ဂ်ာအေရးဟာ အစၥလမ့္အေရး ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ က်န္တ့ဲ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္အမ်ားစုကို အသံုုးခ်ဖုိ႔ လုပ္လာတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ ဒါက တဘက္ယူလုိက္ပါ။
တဘက္ကလည္း Anti-Muslim (မြတ္ဆလင္ ဆန္႔က်င္ေရး) အုပ္စုေပါ့။ အဲဒီကလူေတြက ဘာလုပ္လာလဲဆုိေတာ့ ရုိဟင္ဂ်ာအေရးကို အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ တျခားတျခားေသာ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ေတြကို စည္းျခား ဆက္ဆံဖုိ႔၊ ခြဲျခားဆက္ဆံဖုိ႔ လုပ္လာတယ္ အဲဒီအေျခအေနေတြကို မေဖ်ာက္ပစ္ႏိုင္ရင္ ဒီေထာင္ေခ်ာက္ထဲကို အခုအဝင္ရင္ေတာင္၊ ေနာက္တခါ ျပန္ဆင္းသက္ဦးမွာပဲ။
ေနာက္တခ်က္က ရခုိင္ျပည္နယ္အေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြ အေနနဲ႔က တဘက္က ဆင္းလာမယ့္ အႏၱရာယ္ေတြကို ေန႔ေန႔ ညည ထိတ္လန္႔ၿပီးေနရတဲ့ ဘ၀ကို ဘယ္သူေနခ်င္မွာတုန္း။ ဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ နားလည္ရမယ္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြအေနနဲ႔ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာေနဖုိ႔အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရွိတဲ့ ဘာသာေပါင္းစံုက လူေတြ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ေနထုိင္ႏို္င္ဖုိ႔အတြက္၊ တဘက္က ၿပိဳဆင္းလာမယ့္ အႏၱရာယ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား တားေပးဖို႔ ႏုိင္ငံေရး ေပၚလစီေတြ အခုကတည္းက ခ်မွတ္ဖုိ႔ လုိၿပီလုိ႔ ထင္တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ အစုိးရအေနနဲ႔ တုိင္းတပါးသား ယဥ္ေက်းမႈ ပံုတူကူးခ်ထားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြ ယူလာတဲ့ သူေတြထက္ထက္ လူနည္းစုျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ေတြကို နည္းနည္း မ်က္ႏွာသာေပးဖုိ႔ လုိလာၿပီလုိ႔ ျမင္တယ္ဗ်။ မ်က္ႏွာသာေပးဖုိ႔ ဆုိတာကလည္း တျခားအခြင့္အေရးေတြကို ေတာင္းေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ေတြကို ဘာေပးပါ၊ ညာေပးပါ အဲဒီလုိမ်ိဳး က်ေနာ္ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ေတြ အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ ဓေလ့စရိုက္နဲ႔ အညီ ေနထုိင္ႏိုိင္ေရး အတြက္ အစိုးရက ပံ့ပုိးေပးဖုိ႔ လုိၿပီိလုိ႔ က်ေနာ္ဆုိလုိျခင္းျဖစ္တယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ စကားတခြန္းမွားလုိ႔ မရပါဘူး။ က်ေနာ္အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာေနေပမယ့္ ဒီကေန႔ထက္ထိ တုိက္ၾကတုန္း ခို္က္ၾကတုန္း။ အဲဒါေၾကာင့္ သတိနဲ႔ ထားၿပီး ဒီစကားေတြကို က်ေနာ္ေျပာေနတာပါ။ ေနာက္တခုက ဒီစကားေတြကို က်ေနာ္ေျပာေနတာဟာ လုပ္ႀကံလီဆယ္ၿပီးေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ အတုိင္း က်ေနာ္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာေနတာ။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္ မေၾကာက္လည္း မေၾကာက္ဘူး။ အားလံုးကို ရင္ဆုိင္ဖို႔ က်ေနာ္ အသင့္ရွိတယ္။ တာ၀န္ယူရဲတဲ့ သတၱိရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစုိးရကလည္း ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အသုိင္းအ၀န္းရဲ႕ Change ကို အားေပးဖုိ႔ လိုလိမ့္မယ္ဗ်ာ။ အဲဒါမွလည္း က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္ဟာ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ တကယ့္ကို ဘာသာခ်င္း ေလးစားမႈေတြ၊ လူမ်ိဳးခ်င္း ေလးစားမႈေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒါျမန္မာ မြတ္ဆလင္ ျပႆနာနဲ႔ ရခိုင္ျပႆနာ ၂ ခုကိုပဲ က်ေနာ္ ညႊန္းတာ။ တျခားေသာ တုိင္းရင္းသားကိစၥပါ တဆက္တည္း ေျပာခ်င္တယ္။ တျခားတျခားေသာ တုိင္းရင္းသားေတြ ကိစၥလည္း က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးေတြ ေပးႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ဆက္ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအတုိင္းဆုိ သိပ္မၾကာဘူးဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ ညီညြတ္မႈရၿပီး အားေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံျဖစ္လာမွာပါ။
ေမး။     ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြဆုိတဲ့ ရုပ္ဆုိးအက်ဥ္းတန္တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေပၚေအာင္ ျမန္မာမြတ္ဆလင္တဦးအေနနဲ႔ေရာ၊ တက္ႂကြ လႈပ္ရွားသူတဦး အေနနဲ႔ေရာ၊ ႏုိင္ငံသား တဦးအေနနဲ႔ပါ ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ေစာေစာက ေျပာသလုိပဲ အစုိးရပိုင္းက ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးဖုိ႔ လုိတယ္။ ေနာက္ဆံုးဗ်ာ၊ အစုိးရက ေျမေတာင္မေျမႇာက္ ေပးခ်င္ရင္ေတာင္ေနပါ။ အစုိးရအေနနဲ႔ အမုန္းတရားေတြ ပိုၿပီးပြားမယ့္ကိစၥရပ္ မ်ိဳးေတြမွာ ၀င္ေရာက္ၿပီး တိတိက်က် ထိမ္းသိမ္းေပး ေစခ်င္တယ္။ ဆုိလုိတာက ရာဇ၀တ္မႈ က်ဴးလြန္တာက က်ဴးလြန္တာပဲ။ က်ဴးလြန္တ့ဲအေပၚမွာ ဘာသာေရးေတြ၊ လူမ်ိဳးေရးေတြ ခြဲျခားေနဖုိ႔ မလုိဘူးေပါ့။ မႈခင္းဂ်ာနယ္ေတြလည္း ဖတ္ေနၾကတာပဲ။ လူသတ္မႈ၊ မုဒိန္းမႈဆုိတာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပဲ။ ဒီလုိ က်ဴးလြန္တဲ့လူေတြဟာ သူတုိ႔နဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ လူမ်ဳိး၊ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။
ဒီတေခါက္ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ေသဒဏ္တုိက္မွာ ေနခဲ့ရတယ္။ ေရခ်ိဳးခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔အမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ဖတ္ျဖစ္ေတာ့ ထမင္းစားခ်င္စိတ္ေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ဒီလုိပဲ ၅ ႏွစ္ ကေလးေလးကို မေတာ္မတရားက်င့္ႀကံၿပီး သတ္လုိက္တဲ့ အမႈေတြလည္း ေတြ႔တယ္ဗ်ာ။ အလားတူ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ အဖုိးႀကီး အဖြားႀကီးေတြကို သတ္ပစ္တဲ့ ကိစၥေတြလည္း ရွိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေတြဟာ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လုိမွ ခံစားလုိ႔ မရဘူး။ အဲဒီလုိ လုပ္တဲ့လူေတြဟာလည္း ဘာသာေပါင္းစံု လူမ်ဳိးေပါင္းစံုပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တုိ႔က ဘာသာေတြ လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ အက်င့္ပ်က္တဲ့လူက အက်င့္ပ်က္တာပဲ။ တကယ့္အမ်ားစုက အက်င့္ပ်က္ေနလား။ အက်င့္ပ်က္တဲ့လူေတြကို မည္သည့္ ဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မည္သည့္ လူမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ နံပတ္ ၁ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းရဲ႕ အျပင္ကို ထုတ္ရလိမ့္မယ္။ နံပတ္ ၂ အခ်က္က က်ေနာ္တုိ႔အားလံုးဟာ လူသားခ်င္း အားလံုးအေျခခံ အတူတူပဲ ဆုိတဲ့အေပၚမွာ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ အျပန္အလွန္ ေလးစားၿပီး ဆက္ဆံၾကရမယ္။ နံပတ္ ၃ ျမန္မာျပည္ အတြက္ေျပာမယ္ဆုိရင္ ႏုိင္ငံသား Rights ဆုိတဲ့အေပၚမွာ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူကိုမွ ႏိုင္ငံသားတုိင္းကို ဘာသာေရးအရ၊ လူမ်ဳိးေရးအရခြဲျခားဆက္ဆံမႈ မရွိေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဖန္တီးယူသြားရမယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္မွ ရလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။
ေမး။     ။ အားလံုးၿခံဳၿပီး ၾကည့္လုိက္ရင္ ဒီျဖစ္စဥ္က တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပေနတယ္လုိ႔ ယူဆပါသလား။
ေျဖ။     ။ တရားဥပေဒဆုိတဲ့ ျပႆနာဘဲဗ်။ တရားဥပေဒဆုိတဲ့ သေဘာတရားကို ေျပာတာေတာ့ လြယ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တရားဥပေဒက ပြစိတက္ေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုလုိနီေခတ္က ဥပေဒလည္း အခုထက္ထိ ရွိေနတုန္း။ ဖဆပလေခတ္၊ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္၊ ေနာက္တခါ န၀တ စစ္အစုိးရေခတ္၊ ဒီဘက္ နအဖ စစ္အစုိးရ ေခတ္၊ အဲဒီေတာ့ အစရွိတဲ့ ဥပေဒေတြ အကုန္လံုးက ပြစိေတြတက္ေနတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အေရးေပၚ အက္အေနနဲ႔၊ ႏုိင္ငံေရးေတာ့ ပါၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ၅ ည ၁၀ (က) ပုဒ္မေတြ၊ ဒီကေန႔ထက္ထိ ျဖဳတ္ထားတာ မရွိေသးဘူး။ ေနာက္ ေမွာင္ရိပ္ခိုမႈဆုိတာ အမ်ိဳးမ်ဳိးလုပ္လုိ႔ရတဲ့ အေျခအေနေတြလုိ စသျဖင့္ရွိေနတယ္။ ဆုိေတာ့ အဲဒါေတြကို ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္သံုးသပ္ၿပီးေတာ့မွ ႏုိင္ငံသားအားလံုးကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္တဲ့ ဥပေဒတရပ္ကုိ ေရးဆြဲျပဌာန္းေပးဖုိ႔ လုိလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္တယ္ဆုိတာက အစကေန ျပန္စလုပ္ရမွာ။ အမ်ားႀကီးလုပ္ရမွာ။ အစုိးရကို က်ေနာ္ ကုိယ္ခ်င္းစာပါတယ္။ အစုိးရကို Blame မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အစုိးရက အခု အုပ္ခ်ဳပ္တာ တႏွစ္ေက်ာ္ေလးပဲ ရွိေသးတယ္။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကေျပာတာက အစုိးရ အေနနဲ႔ကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဘက္က ေျပာေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့မွ အားလံုးေလးစား လုိက္နာႏိုင္တဲ့ မွ်တတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ေအာင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က လည္းတင္သြင္းအတည္ျပဳမယ္၊ အစုိးရကလည္း အဲဒီဥပေဒေတြအတုိင္း ဟိုးေအာက္ဆံုး ၀န္ထမ္းအဆင့္အထိ ေလးစားလုိက္နာတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ တရားဥပေဒကို ေလးစားမႈနဲ႔ တရားဥပေဒရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္ မႈေတြကို သန္းေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ေသာ ျပည္သူေတြ ခံစားရမွာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဥပေဒဟာ တဖက္ဖက္ကို ယိမ္းေနတယ္၊ ဥပေဒဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားကုိပဲ အကာအကြယ္ ေပးေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဥပေဒရဲ႕ အကာအကြယ္ ကုိ သန္းေပါင္း ၆၀ က ဘယ္ေတာ့မွ ရႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
ေမး။     ။ အခု ကိုျမေအး ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ ရုိဟင္ဂ်ာအေရးဆုိတာ ပါလာပါတယ္။ ဒီကိစၥကလည္း အေတာ္ က်ယ္ေလာင္ ေနတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ကိုျမေအးအေနနဲ႔ေရာ ရုိဟင္ဂ်ာေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သေဘာထား ဘယ္လုိရွိပါသလဲ။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ့္အျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ က်ေနာ္က အရာ အားလံုးကို ႏုိင္ငံသားဆုိတဲ့ အေျခခံအေပၚက စဥ္းစားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရုိဟင္ဂ်ာဟာတုိင္းရင္းသား တမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ဆုိတဲ့ တင္သြင္းလာတဲ့ အေျခအေနက်ေတာ့ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြ စိုးရိမ္မွာပါပဲ။ က်ေနာ္ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား အေျဖေပးပါမယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာဟာ တုိင္းရင္းသားဆုိတဲ့ ကိစၥကို က်ေနာ္လံုး၀ လက္မခံပါဘူး။ က်ေနာ့္သေဘာထား အျပတ္ေျပာျပတာပါ။  က်ေနာ္ေမတၱာရပ္ ခံခ်င္ပါတယ္ ဒီႏုိင္ငံမွာေနတဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးကို ဒီႏိုင္ငံသားအားလံုး လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခားဘဲ အားလံုးတန္းတူ ရသင့္ပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာ အေရးကို ဗန္းျပၿပီး အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ေတြ ဒုကၡေရာက္မယ့္၊ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈမ်ဳိးျဖစ္မယ့္ ကိစၥမ်ိဳး မဖန္တီးၾကဖုိ႔ အားလံုးကိုလည္း ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
ေမ။     ။ ကိုျမေအးရဲ႕ သမီးျဖစ္တဲ့ Burma Campaign U.K က မေ၀ႏွင္းပြင့္သုံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရုိဟင္ဂ်ာေတြဘက္က အခြင့္အေရး ေတာင္းဆုိတဲ့သူပါဆုိၿပီး ေ၀ဖန္ၾကတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔  ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။     ။ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းကို က်ေနာ္ေျဖခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ။ က်ေနာ္ေထာင္က ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔က လြတ္တယ္ဗ်။ လြတ္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ မိတ္ေဆြစစ္မိတ္ေဆြမွန္ေတြက က်ေနာ့္ဆီ သမိီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီလုိ ဒီလုိပဲဆုိၿပီး ေျပာၾကပါတယ္။ ကိုျမေအးေရ ထိန္းေပးပါေပါ့။ က်ေနာ့္သမီးနဲ႔ က်ေနာ္ ဖုန္းခ်က္ခ်င္း ဆက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာျပမယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ့္သမီးဟာ ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္သြားရတယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ့္သမီး ဘက္က လုိက္ၿပီးေျပာတယ္၊ ဘက္လုိက္ၿပီးေျပာတယ္လုိ႔ ေျပာၾကမယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ဘက္မလုိက္ပါဘူး။ က်ေနာ္ က်ေနာ့္သမီးကုိ သမီး နားလည္သလား။ တုိင္းရင္းသားအေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နားလည္တယ္ဆုိရင္ ေျပာ၊ နားမလည္ဘူးဆုိရင္ သူမ်ားရဲ႕ အသံုးခ်ခံဘ၀ကိုေတာ့ မေရာက္ေစပါနဲ႔၊ အဲဒီဟာကို မလုပ္ဖုိ႔ မကိုင္ဖုိ႔ဆုိတာကို က်ေနာ္ေျပာတယ္။
ေနာက္ Burma Campaign U.K က တာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ က်ေနာ္ေတြ႔တဲ့ အခါမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဲဒီကိစၥကို လံုး၀ မလုပ္ပါနဲ႔ဆုိတာကို တိတိလင္းလင္းက်ေနာ္ ေျပာၾကားခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး သမီးကလည္း သူ႔ကိုယ္သူ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္နဲ႔ ေနထုိင္လုပ္ကိုင္ေနတာ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာက္ပိုင္းၾကားမွာပါ။ က်ေနာ့္သမီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ တာ၀န္ယူတယ္။ သူလုပ္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကေလးဆုိေတာ့၊ လူငယ္ဆုိေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔က လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္က မ်ားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လုိေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို ဘယ္နားလည္ႏိုင္ေသးမလဲဗ်ာ။ က်ေနာ္ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာကိစၥ ဆႏၵျပတာမွာ သမီးဟာ ေယာင္ၿပီးေတာ့ ပါသြားမိတယ္လုိ႔ က်ေနာ္နားလည္တယ္။ ေနာက္လုပ္စရာ အေၾကာင္းအရင္းလည္း မရွိသလုိ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိတာ က်ေနာ္ အာမခံတယ္။     ။

No comments:

Post a Comment