Sunday, April 8, 2012

ျမန္မာ့ စစ္ႏွင့္ နည္းပညာတကၠသိုလ္သို႔ ဘဂၤလာ ေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ သြားေရာက္ေလ့လာ

Written by သဇင္ဥ    Monday, 09 April 2012 04:42   PDFPrintE-mail
imagesအာရွတြင္ "ပထ၀ီစီးပြားေရးေျမ" (Geo-economic Land) "ကုန္းေျမတံတားႏိုင္ငံ" (Land Bridge Country)ျဖစ္လာမည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စစ္တကၠသိုလ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္နည္းပညာတကၠသိုလ္သို႔ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ Air Marshal Shah Mohammad Ziaur Rahman, ndc, fawc, psc ဦးေဆာင္ေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရးကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ဧၿပီလ (၃ ရက္ေန႔မွ ၆)ရက္ေန႔မ်ားအထိ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ယင္းခ်စ္ၾကည္ေရးအဖြဲ႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရွိ အမ်ိဳးသားကန္ေတာ္ႀကီး ဥယ်ာဥ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မႏၱးေလးၿမိဳ႕ ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ကိုလည္းေကာင္း ၾကည့္႐ႈေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထို႔ျပင္ ဧၿပီလ ၄ရက္ႏွင့္ ၅ရက္ေန႔မ်ားက အင္ေလးကန္သို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေလ့လာခဲ့ေၾကာင္း၊ (၆)ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သူရဲေကာင္း စစ္သည္ဗိမာန္ကို သြားေရာက္ကာ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြခ် အေလးျပဳခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သို႔ပါ ေလ့လာခဲ့ၿပီး ဇဗားရွားဂူ ဗိမာန္သို႔လည္း သြားေရာက္ ဂါရ၀ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ဘဂၤလာမွ ေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္အဖြဲ႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ (၄)ရက္ၾကာ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး၊ မဂၤလာဒံုတပ္နယ္မွ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ သစ္လင္းအုန္း၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ သိန္းႏိုင္ႏွင့္ တပ္မေတာ္အရာရွိႀကီးမ်ားအပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီးႏွင့္ စစ္သံမႉးမ်ားက ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွတဆင့္ ေသာၾကာေန႔က ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ေဒသရွိ ရခိုင္ျပည္နယ္သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ တ႐ုတ္၊ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈအရ အေရးႀကီးေသာ အဓိက စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ နယ္ေျမတစ္ခုျဖစ္လာေနေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံအေရွ႕ဘက္ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္ အေနာက္ဘက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ေရထြက္ေပါက္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေဒသပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္ (၈၀%)ကို အာဖရိကႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ ၀ယ္ယူေနၿပီး တ႐ုတ္ ဒီဇယ္ေလာင္စာဆီ စြမ္းအင္တင္ သေဘၤာမ်ား အေနျဖင့္ အိႏၵိယသမုဒၵရာကိုျဖတ္၍ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္မွတဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ခရီးႏွင္မည္မွာ ေ၀းလြန္းေၾကာင္း၊ မလကၠာရီလက္ၾကားကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမည့္အတြက္ အႏၱရာယ္မ်ား ရွိေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေရမ်က္ႏွာ အေနအထားသည္ ကမၻာ့ကုန္သြယ္မႈထဲမွာ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားအတြက္ စရိတ္ကုန္က်မႈ အသက္သာဆံုး ကုန္က်မည္သာျဖစ္သည့္ အေျခအေနေကာင္းမ်ားကိုတြက္ခ်က္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးကို တျခားနယ္ေျမမ်ားထက္ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔သိုက္မ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ကပ္ရပ္လ်က္တည္ရွိေသာ လူဦးေရသန္း (၂၀၀)နီးပါးအထိ ရွိလာေနၿပီးျဖစ္ေသာ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာ-ရခိုင္-တ႐ုတ္ျပည္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးကို လိုလားေနေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ စီမံကိန္းတစ္ခုလံုးအတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ေဒသမွာ ေပါင္းကူးတံတား ျဖစ္ေန၍ ရခိုင္ျပည္ကို "ပထ၀ီစီးပြားေရးေျမ" (Geo-economic Land) "ကုန္းေျမတံတားႏိုင္ငံ" (Land Bridge Country)ဟု စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ သံုးသပ္ေနၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ထို႔ျပင္ ယင္းအင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ားက ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း၊ စစ္ေတြ-အိႏၵိယ (မီဇိုရမ္ျပည္နယ္) ကုလားတန္ ကားလမ္းမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ျပည္-ဘဂၤလာ ကားလမ္း-ရထားလမ္းမ်ား ယခုအခါ အဓိကထား ေဖါက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
http://www.arakantimes.net/burmese/index.php/2012-02-24-06-58-57/106-2012-04-09-05-04-43

No comments:

Post a Comment